قديم 24-08-2012, 12:43 AM
الصورة الرمزية mohamed_hussein.1995
mohamed_hussein.1995 mohamed_hussein.1995 غير متواجد حالياً
عضو قدير

mohamed_hussein.1995 is on a distinguished road
Icon10

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dreamchaser مشاهدة المشاركة
يعنى معنى كدة ان الافضل ادخل اى قسم تانى من اللغات الاجنبية ماعدا الامجلش و الفرنساوى؟؟؟
بصراحى انا بحب الانجلش اوى و الحمدلله شاطرة فى المادة ديه بس برضو عايزة ادخل حاجة لها مستقبل
المشكلة ان ناس بتقولى ان صحيح الاقسام مثل اليابانى و الصينى و الروسى لها مستقبل بس شهلها محدود جدا و مش بشتغل فيه بسهولة يعنى لو فى وسطة يبقى راحت اما الانجلش فامجالات الشغل خاصته كتييير
اى راءيكو؟؟؟؟ انا لسة حيرانة انا اعمل الى عليا فى الاختيار و بعد كدة اتوكل على ربنا
لو انتى فعلا شايفة نفسك فى قسم الانجليش وانتى بتقولى شاطرة فية ..خلاص ادخلى القسم دة ...وانا فاهم ومقدر انتى محتارة لية ...بس انا كنت بقول انى المجال او التخصص النادر بيبقى مطلوب ..وسيبك من الى بيقول ملهاش شغل ...لا طبعا اللغة مطلوبة على طول وبصفة مستديمة ... مش زى مثلا اى تخصص تانى او كلية تانية .... الغات معروفة عالميا ومطلوبة اكتر من الانجليش والفرنساوى فى مجالات كتيرة جدا جدا جدا ممكن يكون فى مجال انتى عمرك ما تتخيليها .... وهنا بيكون الاختيار صعب جدا .... اخد الى بحبة ولا اخد الى لية مستقبل اكتر لندرة التخصص ....من راى البلد دة عيزة الحجات النادرة عشان تشتغلى على طول وبمرتب كويس ... ادخلى المانى او صينى او يابانى ...بالتوفيق ولو فى اى استفسار او طلب للمناقشة انا تحت الخدمة