قديم 07-10-2008, 09:20 PM
الصورة الرمزية ***star***
***star*** ***star*** غير متواجد حالياً
طالب جامعي

***star*** is on a distinguished road

[quote=travel;819938]
اولا شكرا ليك اسلام على الموضوع ده

لانى بجد من ساعة ما دخل الكلية وانا خلاص
. . . . .
-1- بالنسبة لمزاكرة وكده
احنا بجدارة لغايت دلوقت مخدناش غير 4 محاضرات
(استاتيكا. . تحليل رياضى. . حقوق الانسان. .كيمياء فيزيا)
المهم يعنى
بالنسبة للاستاتيكا
هى دخلت فى قوانين رياضة 2 على طوول
رغم انها عرفت ان فى علمى علوم (اللى هو انا)
وقالت نجيب اى كتاب رياضة 2 ونشوف الامثلة ونحلها مع نفسينا
(هى مش هتشرح من جديد)
??what shall i do
. . . .

لا اطمني ....مش هتتشرح من جديد...بس الدكتور ممكن يساعدكم شويه كدا ((بالنسبه لطلبه علمي علوم))....وبعدين انا منزل ملزمه رياضيات ليا انا في الكليه شارح فيها رياضه 2 بالأنجلش ومفهم فيها الطلبه اللي مأخدوش رياضه اتنين قبل كدا...استني كام يوم كدا وهنزلهالك...معلش علشان انا في القاهره بس

مادة حقوق الانسان . . . .(لا تعليق بجد)
بس سؤال
هى لازم تتحضر؟
. . . .

الصراحه انا معرفش نظام كليتكم في الحضور والغياب....بس احنا عندنا عاااااااااااااادي خالص((صفر علي الشمال))

-2- الدكاترة منزلوش الكتب لغايت دلوقت
طب هزاكر ازاى وكده

سيبك من الكتاب بتاع الكليه لأنك هتتعبي فيه اوي اوي اوي صدقيني وفي الأخر محصلتك هتكون صفر...ودي نصيحه اخويه يعني....ذاكري من ملزمات المعيدين وشرح الدكتور اهم حاجه...ولو حسيتي من الدكتور انه اتكلم عن حاجه بصيغه اعجاب كدا((أو يعني اهتم بسؤال معين أو ...انتي بقي فاهماني))..اعرفي 100% انه هيحط اللي اتكلم عليه كتير ده او اهتم بيه في الامتحان..

المحاضرات بكتبها بس مش متعودة انى ازاكر منها (حاجة جديدة وغريبة) ده غير ان الكتب تقريبا بيكون فيها كل حاجة بشرح مستوفى
. . . .

ماهو اه شرح مستوفي بس الدكتور بيلغي تلات ارباع الكتاب...علشان بس يبقي اسمه اعطي حط ماده علميه كامله...انما الأمتحان بيبقي في حاجات محدده.اطمني المحاضرات مش هيخرج عنها ولا سؤال ان شاء الله هي والملزمات..

-3- ايه نظام المكتبات فى الورق بحيث انه يكون بديل للكتب لغايت ما تنزل او انها تكون حاجة مساعدة جنب الكتب والمحاضرات

اه الملزمات جامده جدا..ياما جبت امتيازات في مواد بسببها