قديم 23-10-2013, 11:25 AM
الصورة الرمزية EhabAmmar
EhabAmmar EhabAmmar غير متواجد حالياً
مشرف قسم كليه الحاسبات والمعلومات

EhabAmmar is on a distinguished road

انا اللى قلتلك تقدم فى الترم التانى و انا اقصد انك تقدم جامعه مش اكديميه ولا معهد خاص .. و فعلاً انا هعمل كدا و كل الجامعات الخاصه فيها تقديم عادى .... الترم التانى لآن ده مشروع استثمارى لازم يجيب عدد محدد من الفلوس كل سنه و معنى ذلك ان لما 20 طالب يعملوا تحويل او 5 او 6 يسحبوا الورق ... مش معنى كدا ان الجامعه هتقعد لغيت اخر السنه من غير 20 طالب ولا تقعد لغيت اخر السنه من غير طالب واحد ناقص .. لازم يفتحوا باب تقديم لآن هما مش ليهم تنسيق زى الاكديميه كدا و لو حضرتك مش عوز كدا ... ممكن تقدم دلوقتى التسجيل مفتوح فى الموقع
http://www.tansik.egypt.gov.eg/application/

تقدر تقدم دلوقتى قبل ما التنسيق يتقفل بس مش هتقدم جامعه هيبقى اما معهد عالى او اكديميه حاجه زى كدا بس برمجه مفيش ... لو عوز برمجه فعلاً يبقى فى نص الترم زى ما قلتلك عادى ... و مش تسمع كلام حد و لو عوز تتأكد اديك ارقام الجامعات تتصل بيها و تتأكد مش تتصل بلآكديميه او معهد تبع التنسيق يقلك لاء و لازم يقلك كدا لآن التنسيق بيحكمه و مش يقدر يدخل حد زياده لآن مفيش حد يقدر يحول منه الا فى اخر السنه اما الجامعه كل ترم و رأئيس الجامعه مش يقدر يسيب الدفعه ناقصه واحد بس لازم تكتمل لغيت اخر السنه