اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الجامعات المصرية > كليات المجموعة الرياضية > كلية التجارة

كلية التجارة ما يخص كليات التجارة لجميع الجامعات المصر ية

Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
قديم 24-08-2010, 04:13 AM
الصورة الرمزية mostafa_gamal2
mostafa_gamal2 mostafa_gamal2 غير متواجد حالياً
عضو خبير

mostafa_gamal2 is on a distinguished road
Icon11 ساعونى ارجوكم (بسرعة ياريت ) لو سمحتم

انا هخش تجارة يمكن السنة الجاية بس انا عندى كذا سوال ارجوكم تجاوبونى علية
1\ انا طالع تالتة بس انا واخد علم نفس وفلسفة ومنطق وجيولوجيا(مادة علميا) انا سوالى هو انى سمعت انى لازم اخد اقتصاد واحصاء عشان انفع اخش الكلام دة صح يعنى احول ولا غلط ياريت تفيدونى لو سمحتو
2\انا الصراحة بعد ما كان حلمى دخول اعلام او سياسة واقتصاد مجموعى خذلنى فى ثانية وجبت(79%) بس ناوى اضاعف المجهود عشان اخش تجارة وسوالى هو هو التجارة متوقع انها فى التنسيق تزيد عن 80% مع العلم انها فى السنادى اخذيت 71% بس عشان كانت سنة فراغ بس ياريت ماتذيدش السنادى ذى ما ذادت فى عام 2007 ووصل الدخول لها 89%!!! تخيلوا اتمنى اعرف رايكو
3\ سوالى الثالث هو انا سمعت ان التجارة بها شعب اتمنى ان تفيدونى بعددهم وما هو اهمهم على الرغم انى سمعت ان اهم شعبة هى المحاسبة لانها تتيح العمل اكثر من غيرها وسوالى هنا هو هل هذا صحيح وما هى الشعب وعددهم
4\ انا الصراحة سمعت ان الاعداد فى كلية التجارة بتبقى مهولة( كلية الشعب ) زى ما بيقولو وان الطلاب بتاخد المحضرات واقفة على رجلها!!فهل هذا صحيح.. فهل تنصحونى بهاا ام ماذا !
5\ لدى صديق فى احدى المدارس الفنية (تجارى) وهو طالع ثانية فهل يمكنة دخول كلية التجارة ام لا + كم المجموع المحتاج لة لكى يدخل الجامعة علما انة يرفض دخول المعاهد لارتفاع مصاريفها

... انا اسف يا جماعة على طلباتى واستفساراتى الكتير دى بس امنيتى ان تجوبولى عليهاعشان خاطرى وياريت كل استفساراتى

العلامات المرجعية

الكلمات الدلالية (Tags)
بسرعة يا ريت