اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الركن الإجتماعى > اجتماعيات طالب

اجتماعيات طالب قسم خاص بالطلاب للتعارف و تبادل المعارف و الحلول للمشكلات التعليمية

Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
قديم 18-06-2012, 07:20 PM
الصورة الرمزية د/نداء الجنة المصرية
د/نداء الجنة المصرية د/نداء الجنة المصرية غير متواجد حالياً
عضو متواصل

د/نداء الجنة المصرية is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 222ahmed222 مشاهدة المشاركة
انا والله ع التوبيك التاني كنت عملت حسابي اني مش هتناقش معاكي خلاص ف موضوع السياسة بس كان لازم اقول رأيي لما شوفت الكلام الجديد دا
مش معنى ان احن عايزين الدكتور محمد مرسي يبقى هو ال له الحق في اخذ قرار الحرب يبقى احن عاملين حسابنا على اننا هنحارب لا طبعا خااااااااالص بس الموضوع كله انه غلط جدا نقوم بثورة ونجيب رئيس ويروح المجلس العسكري يقولنا مبروك عليكم الرئيس من غير صلاحيات مبارك ال هو كان رئيس موجود غصب عننا مش مختارينه وكان هو له كل السلطات لما نيجي احن نختار رئيس يدوهولنا بالسولوفان بتاعه من غير صلاحيات
ثم بالنسبة بقى لموضوع ان الاسلوب دا هو ال خلى الناس تنتخب شفيق فانتي شكلك مشوفتيش مؤتمرات شفيق ال كان بينصبها اصلا مش عشان يتكلم ف برنامجه لأن اصلا معندوش برنامج يتقال اخره انه بيقول هرجع ماتشات الكوره لا دا كان بيقعد ف المؤتمرات يشتم في الاخوان ويتهمهم ويخونهم ويقول ان البلد هتولع لو مسكوا بيروع الشعب عشان ميختاروهومش بس ربنا خيب ظنه ف الشعب وبإذن الله ف المرحله الجايه هيبقى ف السجن.
ومووضوع ان ف منقبات وملتحين عطوا صوتهم لشفيق فاحن مبنقولش ان الفلول لازم يكونوا مش محجبات مثلا!!!
كل نوعية من الناس فيها الفل وفيها الثوري وفيها ال مش فارق معاه حاجه والاخوان مش ال بيديهم منتقبات او متدينين بس يعني لعلمك انتي بتختاري مرشح على حسب برنامجه الانتخابي فالاخوان ف ليا اصحاب ليبراليين جداااا اولاد وبنات واختاروا دكتور محمد مرسي ومن المرحلة الأولى مش التانيه حتى
طب ليه نفترض اساسا ان كل اللى انتخبوا شفيق فلول ؟ دى وجهات نظر يمكن شايفين حاجة انتوا مش شايفنها او انتوا شايفين حاجة هم مش شايفنها بس كله لازم يبى كويس مع غيره انا والله ياجماعة كل اللى نفسى فيه ان كل الناس يبقوا كويسين مع بعض وان ماحدش يغلط فى حد وان مصر تبقى حلوة وده كل غرض ناس كتير هنا وكل واحد حر فى رايه وخلاص انا مش عايزة اروح الامتحان وحد زعلان منى ممكن فى الامتحان يجيلى سكتة قلبية واموت وانا مزعلة الناس وعلى ايه؟

العلامات المرجعية