اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الركن الإجتماعى > اجتماعيات طالب

اجتماعيات طالب قسم خاص بالطلاب للتعارف و تبادل المعارف و الحلول للمشكلات التعليمية

Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
قديم 28-12-2013, 09:39 PM
الصورة الرمزية ahmedelfangary
ahmedelfangary ahmedelfangary غير متواجد حالياً
عضو ممتاز

ahmedelfangary will become famous soon enough
افتراضي هام .. بخصوص يوم الامتحان

بص يا عم روح الامتحان بدري شوية .. وحاول متقولش لحد هتخرج امتى .. عشان متمشوش سوا وتوتروا بعض .. واكيد هتقولوا انا خايف من الفصل ده ومش مرتاح من الصفحة دي والكلام ده .. لازم تروح لوحدك ..
وانتا رايح متخدش حاجة في ايدك .. مفرقتس الخمس دقايق دي .. وخد حاجتك في ايدك كدا كانك ملك .. وامضغ لبان علشان التوتر يقل .. واكيد هتلاقي ناس اول متتوزع الورقة يقول حليت الفقرة الفلانية وجبت الفقرة العلانية .. ملكش دعوه .. نفسي نفسي .. امسك الورقة واتوكل على الله وحل .. والسؤال اللي يقف اركنه .. واتجنب الشخبطة الكتيرة علشان متدخلش لجنة خاصة .. ويا ويلك ويا سواد ليلك لو دخلت الخاصة دي هتتصحح حرف حرف .. يبقى تستهدا بالله كدا وتهدى .. واقرا السؤال كامل بجميع فقراته وابدأ بعد كده حل ..
في اخر ربع ساعة راجع على حلك .. وسلم الورقة واحمد ربنا .. واطلع برا اللجنة وامشي مع زمايلك واتكلموا في حاجة غير الامتحان .. ومتراجعوش علشان متحبطهمش او يحبطوك .. ومتروحش عند المدرس تراجع .. لانو ممكن يحطمك وتكن حالل صح .. وبعد ممشيت مع اصحابك روح صلي ركعتين شكر سواء حليت او محلتش .. وادعي ربنا يوفقك في باقي المواد .. ونام شوية واجهز للمادة اللي بعدها ..

العلامات المرجعية