اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > المنتدى التخصصى للمعلمين > منتدى الفنى والإدارى والأخصــــــائى > منتدى الفنيين والإداريين

قديم 21-05-2012, 11:16 PM
رفعت سعد مصطفى رفعت سعد مصطفى غير متواجد حالياً
عضو جديد

رفعت سعد مصطفى is on a distinguished road
Impp الاجازة جزء من الوقت و مكافئة الامتحانات

عندى مشكلة ياجماعة ياريت حد يفيدنى بخبرته لقد قمت باجازة جزء من الوقت منذ 1/4/2011 حتى الان اى اكثر من عام حسابات المدرسة بتحسب المكافئة 75% اننى بقالى سنة تقريبا بتكلم مع موظفى الادارة التعليمية للمطالبة بحقى كما يقول القانون و ذلك حسب الدورة المالية بالمدرسة انه يستحق المكافئة كاملة من يعمل ستة اشهر كاملة أى 180 يوم من 1/9 حتى 30/6 و هذا ينطبق على الاجازة جزء من الوقت ( من يعمل ثلاث ايام فى الاسبوع ) حيث يعمل 158 يوم + الجمعة و السبت + 258 أى اكثر من 180 يوم لانها تحسب انه اجازة يومان فى الاسبوع مش يعمل ثلاث ايام حيث يحسب له أيام الجمعة و السبت مثل الموظف العادى و فى محافظة بورسعيد المجاورة يصرف لهم المكافئة كاملة و ايضا فى القاهرة و لا نعلم لماذا هنا بالاسماعيلية قافلين دماغهم و يطالبوننى انا باحضار الاثبات و قمت بالفعل بارسال اكثر من ايميل للوزارة و ايضا فاكسين و لكن لا حس و لا خبر كوزارة لا تهتم بمشاكل موظفيها للاسف فلجات لزملائى عسى ان يفيدنا احد الزملاء قد مر بمثل هذه المشكلة او لديه خبرة ( فى الشئون المالية و الادارية ) اسف على الاطالة و شكرا لكل من اهتم

قديم 22-05-2012, 02:03 PM
عادلنصر عادلنصر غير متواجد حالياً
عضو جديد

عادلنصر is on a distinguished road

المفرو ض لاتاخذ اى مليم مش تبقى نايم فى البيت او تعمل عمل تانى فى مكان اخر وعاوز مكافئة حرام فلوسها وغيرك طلع عينة فىالمدرسة حصص واحتياطى ومراقبة اللجان وتصحيح واشراف
قديم 22-05-2012, 10:22 PM
عضو جديد

شكرا اخى الزميل عموما انا مش نايم فى البيت زى ما قلت لكن هذه الاجازة لظروف عائلية صعبة و مع ذلك انا و الحمد لله مع اننى اعمل ثلاث ايام فى الاسبوع و لكننى من فضل معلمى المدرسة و ذلك بشهادة الزملاء و الموجهيين و المدير و احمد الله على ذلك
قديم 22-05-2012, 10:29 PM
عضو جديد

شكرا اخى الزميل ( عادلنصر )عموما انا مش نايم فى البيت زى ما قلت لكن هذه الاجازة لظروف عائلية صعبة و مع ذلك انا و الحمد لله مع اننى اعمل ثلاث ايام فى الاسبوع و لكننى من فضل معلمى المدرسة و ذلك بشهادة الزملاء و الموجهيين و المدير و احمد الله على ذلك و غم اننى منقول لهذه المدرسة منذ عام واحد فقط اصبحت من اكثر الزملاء تعاوننا و ادارة المدرسة رغم اننى اعمل جزء من الوقت فانا المسئول عن جماعة البيئية و السكانية ورائد فصل و فى الاشراف و مشارك فى اعمال الكنترول و اتواجد فى المدرسة كل ايام امتحانات النقل و امتحانات العملى ايضا فانا مدرس علوم و حصلت على الرائد المثالى على مستوى الادارة و شاركت فى و ملاحظ للجنة الشهادة الاعدادية و تصحيح الاعداديةثم انا اطالب بحقى القانونى و لا اطلب منك او غيرك و عموما ابشرك اننى اليوم حصلت على موافقة مدير الشئون العاملين فى المديرية اليوم على حصولى على المكافئة كاملة ( 200 ) يوم يا ريت الناس تحب الخير لبعض و بلاش النفسنة دى سلام
قديم 21-07-2012, 08:29 PM
tamora tamora غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

tamora is an unknown quantity at this point

بالنسبة للاخ المحترم اللي رد رد مش محترم علي الاخ صاحب الموضوع ده بيسموه عجز و قلة حيلة و لا عشان انت عويل و مستسلم لحياتك الكسيحة و كل اللي بتعمله الشكوي و لطم الخدود يبقي لازم الناس تعمل زيك
الراجل بيحسن دخله عشان المرتب المعفن اللي بيقبضه احسن من لطم الخدود با محترم و بعدين ايه كمية الحقد اللي جواك دي ده انت اسود سواديخرب عقلك و عايش بسوادك ده ازاي يا م..... محترم
قديم 23-07-2012, 01:31 PM
Gh.eid Gh.eid غير متواجد حالياً
عضو جديد

Gh.eid is on a distinguished road

اللى بيحصل عندنا فى الازهر ان اى مستحقات ماليه تحتسب على نسبه ال75% وهى نسبة الاجازة سواء مكافأه او اى حافز والله اعلم

العلامات المرجعية