اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > معلمي مصر > منتدى معلمى التربية والتعليم

منتدى معلمى التربية والتعليم ملتقى معلمى التعليم العام

قديم 27-03-2011, 01:57 PM
الصورة الرمزية seyamramadan
seyamramadan seyamramadan غير متواجد حالياً
عضو فعال

seyamramadan is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elking3 مشاهدة المشاركة
يا صيام رمضان seyamramadan
روح افطر وتعالى اتكلم الظاهر الصيام تاعبك
صيام رمضان قال
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
تلاقيه مش بيصوم اصلا
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
يقول تعالي" ولا تنابزوا بالألقاب" صدق الله العظيم
يقول تعالي" ولا يغتب بعضكم بعضا" صدق الله العظيم
اخي العزيز انت اخطأت في حقي في المرتين....وفي الأيتين السابقتين ينهي الله عن المعايرة بالإسم وينهي عن الغيبة
...فهل انت ياخي العزيز تعلم اني لا أصوم ....ام هذا بيني وبين الله...ثانيا....اخي العزيز يبدو انك غير مؤمن لكي تتقول علي هذا القول......لذلك فإني قد قدمت شكواي إلي الله في ما إغتبتني به من دون علم..... وافكلاك بقوله تعالي " قال إنما أشكو بثي وحزني إلي الله واعلم من الله مالا تعلمون"صدق الله العظيم
رب إنني مظلوم فانتصر.....
إن شاء الله نتحاسب يوم القيامة علي هذه الغيبة.....فوضت أمري إليك يا رب وانت خير ولي وخير نصير

قديم 27-03-2011, 02:26 PM
elking3 elking3 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

elking3 is on a distinguished road

اولا انا لم اغتابك
ثانيا انا كلامى مفيهوش اى شتمه لك
اخر حاجة ياريت يا استاذى لو كان عندك كلمة كويسة فى حقنا وتساعدنا اننا ناخد حقنا يكون لك جزيل الشكر
اما انك تقطمنا وتكسر من عزمنا يبقى ده حرام عليك لان الساكت عن الحق شيطان اخرس
قديم 27-03-2011, 02:29 PM
عضو مجتهد

وياريت كمان انك تبعد عننا احسن
قديم 27-03-2011, 02:43 PM
المصرى المصرى غير متواجد حالياً
عضو فعال

المصرى is on a distinguished road

السلام عليكم
انا من اسوان ومعى صديقى له نفس المشكله وبقاله فتره عايز يحول اعدادى ومش عارف مع ان فى واحد زميله ونفس التخصص لغه انجليزيه جاب واسطه وحول لذلك انا مهتم بالموضوع وهبلغو وهو معاه مجموعه كتيرة نفس المشكله فى ادارة ادفو التعليميه
قديم 27-03-2011, 02:47 PM
الصورة الرمزية seyamramadan
seyamramadan seyamramadan غير متواجد حالياً
عضو فعال

seyamramadan is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elking3 مشاهدة المشاركة
اولا انا لم اغتابك
ثانيا انا كلامى مفيهوش اى شتمه لك
اخر حاجة ياريت يا استاذى لو كان عندك كلمة كويسة فى حقنا وتساعدنا اننا ناخد حقنا يكون لك جزيل الشكر
اما انك تقطمنا وتكسر من عزمنا يبقى ده حرام عليك لان الساكت عن الحق شيطان اخرس
عندما تقول علي شخص لاتعرفه انه لا يصوم ...وتستهزئ بإسمه يبقي دي مش غيبة....علي العموم ان رفعت الشكوي الي الله وهو الذي يقول انه غيبة او ليست غيبة يوم القيامة ان شاء الله
قديم 27-03-2011, 08:27 PM
nour mahmoud nour mahmoud غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

nour mahmoud is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كيرلس ومينا مشاهدة المشاركة
حضرتك تعاقد ولا تعيين

حتى الان تعاقد
قديم 27-03-2011, 09:54 PM
عضو مجتهد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة seyamramadan مشاهدة المشاركة
عندما تقول علي شخص لاتعرفه انه لا يصوم ...وتستهزئ بإسمه يبقي دي مش غيبة....علي العموم ان رفعت الشكوي الي الله وهو الذي يقول انه غيبة او ليست غيبة يوم القيامة ان شاء الله
ماشى يا مولانا
ممكن تسيبنا بقى
ده موضوع خاص بمشاكل خريجى التربية العام
قديم 27-03-2011, 11:18 PM
كيرلس ومينا كيرلس ومينا غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

كيرلس ومينا is on a distinguished road

عايزين نحدد ميعاد كفاية كدة
قديم 27-03-2011, 11:27 PM
البرئ0 البرئ0 غير متواجد حالياً
عضو متميز

البرئ0 is on a distinguished road

على كل اخصائى مكتبة بالتربية والتعليم وتخصصه مختلف وغير متخصص فى المكتبات ويريد ان يغير المسمى الوظيفى الى مدرس مادة وفقا لمادته الاصلية يشترك معنا
قديم 27-03-2011, 11:50 PM
كيرلس ومينا كيرلس ومينا غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

كيرلس ومينا is on a distinguished road

مش تخصص مكتبة بس لا كل التخصصات الى شغالة فى تتخصصات مش تخصصها ارجوا منهم المشاركة
قديم 28-03-2011, 12:32 AM
mr mahmoud mr mahmoud غير متواجد حالياً
عضو نشيط

mr mahmoud is on a distinguished road

اقتباس:
اخي العزيز ......في ناس دخلت علمي في الثانوي العام في الصف الثاني رغما عن ارادتها ولم تحصل علي مجموع عالي فاضطرت ان تتحول من العلمي الي الأدبي في الصف الثالث وتحسن المجموع كثيرا جدا فلم تستطع ان تدخل كلية التربية العام ولكن دخلت كلية التريية الأساسي.....وانا كنت واحد منهم
هل تعلم اني حصلت في ثانية ثانوي علمي علي 76% فقط....ولكن في ثالثة ثانوي ادبي حصلت علي 90%
ومجموع السنتين اصبح 82.5% فلم اتمكن من الدخول في كلية التربية العام نظرا لدخولي في الصف الثاني الثانوي علمي رغبة لوالدي وليست رغبة مني ...واعتقد ان الفرق ولضح بين السنتين......
وللعلم اخي العزيز والله لولا اني كنت محطم نفسيا في الصف الثالث الأدبي لكنت قد تحصلت علي 100% لولا نظرة ابي وامي لي انني اصبحت فاشلا ولن ادخل كلية الطب او الهندسة كما كانا يحلموا.......
ثم دخلت كلية التربية الأساسي قسم اللغة الإنجليزية وتخرجت منها بتقدير جيد ب74.5% ولولا الوسائط والمحسوبيات لكنت الأول وليس الثالث .......ثم حصلت علي ال icdl......ثم حصلت علي الدبلومة المهنية...ثم الدبلومة الخاصة...والأن في تمهيدي الماجيستير
فأرجو منك يا اخي العزيز الا تغتر بنفسك كثيرا....لأنه توجد ناس افضل منك كثيرا ....ولكن شاءت الظروف والأقدار دون ما يتمنوه......اخر حاجة اقولها" لك ولا تمش في الأرض مرحا.....إنك لن تخرق الأرض ولن تبلغ الجبال طولا" صدق الله العظيم.......................
هو حضرتك كده حاسس انك عملت اللي محدش عمله
ايه يعني جيد جدا حتي
وبعدين لما انت جايب النسبة دي وطالع التالت يبقي الاول جايب كام 75% ومانتش مكسوف وانت بتقول انك التالت بالنسبة دي
قديم 28-03-2011, 12:41 AM
الدكتور المهندس الدكتور المهندس غير متواجد حالياً
عضو نشيط

الدكتور المهندس is on a distinguished road
Impp السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اقتباس:
اخي العزيز ......في ناس دخلت علمي في الثانوي العام في الصف الثاني رغما عن ارادتها ولم تحصل علي مجموع عالي فاضطرت ان تتحول من العلمي الي الأدبي في الصف الثالث وتحسن المجموع كثيرا جدا فلم تستطع ان تدخل كلية التربية العام ولكن دخلت كلية التريية الأساسي.....وانا كنت واحد منهم
هل تعلم اني حصلت في ثانية ثانوي علمي علي 76% فقط....ولكن في ثالثة ثانوي ادبي حصلت علي 90%
ومجموع السنتين اصبح 82.5% فلم اتمكن من الدخول في كلية التربية العام نظرا لدخولي في الصف الثاني الثانوي علمي رغبة لوالدي وليست رغبة مني ...واعتقد ان الفرق ولضح بين السنتين......
وللعلم اخي العزيز والله لولا اني كنت محطم نفسيا في الصف الثالث الأدبي لكنت قد تحصلت علي 100% لولا نظرة ابي وامي لي انني اصبحت فاشلا ولن ادخل كلية الطب او الهندسة كما كانا يحلموا.......
ثم دخلت كلية التربية الأساسي قسم اللغة الإنجليزية وتخرجت منها بتقدير جيد ب74.5% ولولا الوسائط والمحسوبيات لكنت الأول وليس الثالث .......ثم حصلت علي ال icdl......ثم حصلت علي الدبلومة المهنية...ثم الدبلومة الخاصة...والأن في تمهيدي الماجيستير
فأرجو منك يا اخي العزيز الا تغتر بنفسك كثيرا....لأنه توجد ناس افضل منك كثيرا ....ولكن شاءت الظروف والأقدار دون ما يتمنوه......اخر حاجة اقولها" لك ولا تمش في الأرض مرحا.....إنك لن تخرق الأرض ولن تبلغ الجبال طولا" صدق الله العظيم.......................
مافيش فايدة
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr mahmoud مشاهدة المشاركة
هو حضرتك كده حاسس انك عملت اللي محدش عمله
ايه يعني جيد جدا حتي
وبعدين لما انت جايب النسبة دي وطالع التالت يبقي الاول جايب كام 75% ومانتش مكسوف وانت بتقول انك التالت بالنسبة دي
والله انا مارضيت اعلق عليه لانى بصراحة تعبت من كتر التعليق على بتوع التربية الابتدائى اللى هم من الاول جايبين الكلام لنفسهم احنا قلنا من الاول الصفحة دى للتربية العام وما يدخلش غيرهم والباقى لو دخل يدخل باحترام انما هم فعلا حاسين انهم مش اى حاجة وبيدخل يتكلم ويهاجم كمان
يبقى يستهلوا اللى يجرالهم
قديم 28-03-2011, 12:49 AM
mr mahmoud mr mahmoud غير متواجد حالياً
عضو نشيط

mr mahmoud is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الدكتور المهندس مشاهدة المشاركة
مافيش فايدة

والله انا مارضيت اعلق عليه لانى بصراحة تعبت من كتر التعليق على بتوع التربية الابتدائى اللى هم من الاول جايبين الكلام لنفسهم احنا قلنا من الاول الصفحة دى للتربية العام وما يدخلش غيرهم والباقى لو دخل يدخل باحترام انما هم فعلا حاسين انهم مش اى حاجة وبيدخل يتكلم ويهاجم كمان
يبقى يستهلوا اللى يجرالهم
على فكرة انا شغال اعدادي تجريبي كمان بس بتنرفز لما حد يكون جايب تقدير تعبان ويتنطط بيه مع ان المسابقة اللي اتعينت فيها كانو واخدين 100واحد من المحافظة اقل واحد فيهم جايب 75.12% مش 74
وعلى فكرة انا جالي بدل التعيين اتنين مش واحد
قديم 28-03-2011, 07:05 AM
الدكتور المهندس الدكتور المهندس غير متواجد حالياً
عضو نشيط

الدكتور المهندس is on a distinguished road
Impp السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr mahmoud مشاهدة المشاركة
على فكرة انا شغال اعدادي تجريبي كمان بس بتنرفز لما حد يكون جايب تقدير تعبان ويتنطط بيه مع ان المسابقة اللي اتعينت فيها كانو واخدين 100واحد من المحافظة اقل واحد فيهم جايب 75.12% مش 74
وعلى فكرة انا جالي بدل التعيين اتنين مش واحد
طب ياحبيبى اطلع من الصفحة دى عشان مش هتطلو زى اللى قبلك وياريت تسألهم ايه اللى حصل
يابابا يابتاع التجريبى ما حناش ناقصين احنا كام مرة بنقول التربية العام اللى يدخل هنا عشان تفهموها
انتم ايه اللى قلكم تدخلوا هنا يابنى دى قلت ادب وخليك فى التجريبيات
قديم 28-03-2011, 07:20 AM
استاذة اريج استاذة اريج غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

استاذة اريج is on a distinguished road
Icon113

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الدكتور المهندس مشاهدة المشاركة
طب ياحبيبى اطلع من الصفحة دى عشان مش هتطلو زى اللى قبلك وياريت تسألهم ايه اللى حصل
يابابا يابتاع التجريبى ما حناش ناقصين احنا كام مرة بنقول التربية العام اللى يدخل الحنها عشان تفهموها
انتم ايه اللى قلكم تدخلوا هنا يابنى دى قلت ادب وخليك فى التجريبيات
المفروض واحد باسلوبك الهجومى انت وامثالك يتلغى عقدك اساسا لانك بجد مستفز فرحان اوى بالتربية العام والله شكلك كده ما بتعرف تدرس لاى مرحلة وشكلك مغرور على الفاضى خليك كده هاتى مع نفسك شوف مين اللى هيسمعك انا كنت الاول متعاطفة معاكم لكن بعد الاخلاق دى انا متأكده انكم لا تصلحوا لتربية والتعليم

العلامات المرجعية