اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > معلمي مصر > الجودة والإعتماد التربــــــــــــــــــوى

الجودة والإعتماد التربــــــــــــــــــوى كل ما يخص الجودة و الدراسات التربوية و كادر المعلم

قديم 15-02-2012, 11:52 PM
mahmoud1011 mahmoud1011 غير متواجد حالياً
عضو نشيط

mahmoud1011 is on a distinguished road

مساكم الله بالخير اخواتي وزملائي

ندى - المشتاقة لمصر - انج وهاب - احمد وكل الناس الحلوين اللي دايما يدخلوا صفحتنا ولو بالمشاهدة

أين أنتم؟؟.. افتقدكم ولا أجد ما يطمئنني عليكم .. رجاء الى كل من يعرفهم أن يبلغهم سلامي..

قديم 16-02-2012, 12:54 AM
eng wahab eng wahab غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

eng wahab is on a distinguished road

السلام عليك استاذ محمود وعلى ندى ومشتاقة
لقد وصل سلامك شكرا لك جزاك الله خيرا اتمنى من كل قلبى ان تكونوا جميعا بصحة
وان تصلوا الى كل ما تتمنوا
قديم 17-02-2012, 08:45 AM
ندي محمد ابراهيم المليجي ندي محمد ابراهيم المليجي غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

ندي محمد ابراهيم المليجي is on a distinguished road

اصدقائي الحلوين انج وهاب - محمود - مشتاقة
صباح الهنا

اخباركم ايه ............. دعائي لكم بالعافية والصحة دائماً

أنا بخير بس الفترة اللي فاتت الأحداث الكتيرة اللي حصلت في مصر كانت معكننة عليا وخصوصاً أحداث بورسعيد والمقاطعة والحصار وخلافة

فربنا يصبر أهل الشهداء الذين لا ذنب لهم فيما حدث وحسبي الله ونعم الوكيل في من فعل هذا . الذي لا يرضاه ضمير أو عقل .

دعواتكم الطيبة فأنا مسافرة للعمرة الاربعاء القادم إن شاء الله
قديم 23-02-2012, 11:21 PM
عضو مجتهد

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ندى .محمود ومشتاقة

اتمنى ان تكونوا بصحة وسعادة ويارب نكون مشتاقة رجعت مصر ونطمنا عليها

بالنسبة للاخوة المسافرين مثل ندى والاستاذ محمود او الذين فى اجازة حاصة
نزل الان على موقع الاكاديمية بخصوص ترقياتهم الاتى

إتاحة التقدم للترقى للمعلمين الذين هم فى أجازة خاصة
بناءاً على موافقة فتوى الشئون القانونية بأحقية من هم فى أجازة خاصة أداء التدريبات المؤهلة للترقى طالما إستوفوا شروط الترقى ولا يصرف البدل إلا بعد إستلام العمل ، وعلى من يرغب في الترقي عليه التقدم بطلب الترقية لإدارة المدرسة و التى ستتولى تسجيل طلب التقدم للمعلم على الموقع الالكترونى للأكاديمية المهنية للمعلمين لتحديد مكان تدريب كل معلم و موعد بدء الدورة التدريبية ، وذلك إعتباراً من يوم الثلاثاء الموافق 21 فبراير2012.
قديم 24-02-2012, 05:37 PM
احمد ماهر حامد احمد ماهر حامد غير متواجد حالياً
عضو نشيط

احمد ماهر حامد is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoud1011 مشاهدة المشاركة
الزملاء الأفاضل والزميلات الفضليات: ندى - إنج وهاب - المشتاقة لمصر - أحمد - هنى

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أرجو من الله تعالى أن تكونوا جميعا بخير

أنا بدوري برحب بالأخت (هنى) وبقولها أهلا وسهلا بيكي ويسعدنا طبعا اشتراكك معانا وفي انتظار رسايلك باستمرار..

الأستاذه إنج: الحمد لله إنك بخير ويارب الشباب يطلعوا من الأوائل.. بالنسبة لموضوع الخطوبة أكيد في (خضة) في البداية لأنها مسألة فرضت عليكي اعباء جديدة تجاههم.. بس أنا شايف إن الزواج بالنسبة للبنت أو الولد كلما كان أقرب كان أفضل خصوصا في الزمن ده ويارب يوفقهم للصح وبقولك مبروك مقدما ويارب بالفرح دووووووووووم إن شاء الله..

المشتاقة لمصر : يارب تكوني بخير

غايبة عننا من زمان ليه ومش عارفين يا ترى سافرتي ليبيا والا لسة ؟

الأخ : أحمد ماهر : انت فين يا ابو حميد وحشتنا يارب تكون بخير..

الأخت ندى: فرحان جدا جدا لتواجدك وحضورك ويارب كده دايما.. وعمرة مقبولة بإذن الله.. وبالنسبة لقصة الصقر اتعلمت منها أنه من الغلط إن الواحد يبقى شاكك دايما في اصحابة واقرب الناس اليه من مجرد موقف عابر او كلمة عفوية بحسن نية لأنه ببساطة في لحظة ممكن يخسر صديق عمره أو شخص رائع بيحبه بجد وقريب منه جدا..

ودي طبعا بتبقى خسارة مفيش حاجة في الدنيا ممكن تعوضها..

كمان لو لا قدر الله فقدنا ناس بنحبهم قوي مش لازم نستسلم للحزن والغم لكن لازم دايما نفتكرهم بالخير وندعيلهم وده أبسط حقوقهم علينا.. وبشفق جدا على أي شخص يبقى في الموقف ده لأنه بعد ما يعرف حقيقة اللي عمله في لحظة غضب مثلا مع الناس اللي بيحبهم وبيحبوه ممكن يعيش في ألم وإحساس بالذنب طول العمر.. من الآخر لازم نحافظ على أصدقائنا وأخواتنا قوي وكل ما نحبهم اكتر هيحبونا اكتر واكتر وساعتها هنحس ان احنا نستاهل حبهم لينا..

وتصبحوا على خير
السلام عليكم اخى الكريم الاستاذ محمود واتمنى ان تكون فى اسعد حال الحمد لله انا بخير واتمنى ان تكونوا جميعا فى اسعد حال وتحياتى الى الاخوات مشتاقه لمصر وانج وهاب وندى والى الاخت هنى واتمنى ان يكون الجميع فى احسن حال وان يعيد الى مصر نعمه الامن والاستقرار وان يبعد عنا الفرقه والتشتت
قديم 09-03-2012, 02:03 AM
عضو نشيط

السلام عليكم جميعا
ارجو من الله ان تكونوا جميعا بخير..
لا اعرف سبب غيابكم..
وادعوا الله من كل قلبي ان يكون يكون المانع خيراإإه..
ان كنتم نويتم الا تعودوا فارجوكم ان تعدلوا..
إ
قديم 09-03-2012, 02:29 AM
ابوخضرة ابوخضرة غير متواجد حالياً
عضو جديد

ابوخضرة is on a distinguished road

احنا دخلنا الكادر فى 1/4/2011 والامتحان كان سهل
قديم 10-03-2012, 09:04 AM
عضو مجتهد

السلام عليكم جميعاً ورحمة الله وبركاته

زملائي وأصدقائي الأعزاء انج وهاب - مشتاقة - محمود - احمد ماهر - هني

كيف حالكم جميعاً وحشتوني كتييييييييييير

أنا بخير والحمد لله أنا رجعت من العمرة الأسبوع اللي فات وكانت عمرة فيها روحانيات كثيرة وحاسة بتغيير كتيير في قلبي وعقلي فأصبحت أكثر هدوءاً يعني علي رأي أبويا عقلت شويه ( خذوا بالكم من شوية ) يعني من وجهة نظر أبويا حبيب قلبي لسه ناقصني كمان شويتين .

المهم أنا دعوت لي ولكم جميعاً بكل خير وأن يعطي لكل واحد مننا كل ما يتمناه ولكل المسلمين والمسلمات ...أمين يارب العالمين

أيه أخباركم وأخبار أحوالكم أيه طمنوني علشان أنا حجزت ونازلة علي مصر بمنتصف شهر 7 وزوجي بيقول ليه ألغي السفر وأعملي دعوة لأبويا وأختي الصغري وأخويا أحسن من القلق اللي حاصل بمصر

فبصراحة أنا مش قادرة أقتنع ليه ألغي سفري وهل مش من حقي أني أنزل بلدي وأشوف أهلي وليه مفيش أمن وأيه مواضيع الخطف دي وكمان أنا بقالي فوق 10 سنوات لم أري خالي وأولادة لأنهم عايشين بأمريكا ودي المرة الوحيدة اللي ظبطت أجازتي معاهم علشان أشوفهم ( رغم أني هسافر ليهم علي المنزلة ( أحدي محافظات المنصورة ) علشان أنتم عارفين أنا من بورسعيد وصعب في الظروف دي نتقابل بالقاهرة لأن كمان زوجي مش نازل معانا فأنا فعلاً قلقانة هل أنزل ولا ألغي سفري وخصوصاً إن أبويا الحبيب مش هيرضي يجي الكويت لأنه بيحب بورسعيد جداً ومابيحبش أي بلد يرحها غير بورسعيد ( اللي في ظروف اقتصادية صعبة جدا ) بسبب الأحداث الأخيرة

معلش بشارك أحبابي في همومي بس ارجو الافادة والاطمئنان عليكم جميعاً .
قديم 17-03-2012, 11:58 AM
عضو مجتهد

ال
سلام عليكم ندى ومحمود ومشتاقة واحمد
حمدا لله على سلامتكم جميها وعمرة مقبولة ياندى وانا اول مرة اعرف انك
من المحافظات السواحلية مثلى ولكن انا الان لست مقيمة بها . المهم انك تنزلى
ان شاء الله بلدك فى سلام وامان وتصلى رحمك والانفلات الامنى موجود فى كل مكان
بس الاعلام بيكبرها شوية وخصوصا قناة الجزيرة وعندما كنت فى السعودية كان فى مصر
وكل الدول العربية ازمة فى القمح وهذه القناة صورت مصر انها تعيش فى مجاعة وكنا فى الغربة نبكى
على مصر واهلنا الذين يعيشون فى هذا الفقر المضجع وعند نزولنا اليها لم نجد اى شىء من هذا ونجد اهلها
يعيشون يأكلون ويلبسون مثلنا تماما و مشاكل بورسعيد هتنتهى بمحاكمة الذين تسببوا فى هذه المجزرة ويجىء دور الدعاة امثال الشيخ حسان الذى ذهب الى بورسعيد وهدىء من تفوس اهالى مصر جميعا وبورسعيد الان عاملة اسبوع التسوق واهالى القاهرة ذهبوا للشراء والسياحة الداخلية ربنا يرفع عن مصر الغمة
ودايما ترددى دعاء سيدنا يعقوب الى سيدنا يوسف وهى الاية الكريمة ( الله خير حافظا وهو ارحم الراحمين )
الحقيقة هى تدخل السكينة والطمأنينة على قلبى عندما تشتد بى الامور او اى سفر لى او لاولادى بحفظهم
بذكر الاية الكريمة ونتركها على الله الذى ليس لنا سواه وهو الملجأ والملاذ
اتمنى من الله ان يكون اخونا محمود فى صحة وسعادة وفى تقدم
ويامشتاقة انا قلقانة عليك لظروف البلد التى بها زوجك لو سمحتى ردى علينا ولو بالرد اليسير
والى لقاء
قديم 17-03-2012, 09:11 PM
عضو نشيط

الحمدلله لعودة بعض اخواتنا واحبابنا يارب يطمنا عليهم دايما..

(ندى): حمد الله على السلامة..

والحمد لله انك بخير وعمرة مقبولة بإذن الله وعقبال الحج..

انا شايف انك تتوكلي على الله لأن مهما حصل في مصر فهي احسن من اي مكان في الدنيا وطبيعة الاعلام المبالغة والاخبار السيئة عن مصر بتكون بالنسبة لهم هي الافضل وهي اللي بتشد الاهتمام اكتر على عكس الاخبار الحلوة..

على فكرة مركز ومدينة المنزلة دقهلية ليس بعيد عن قريتي التابعة لمركز المنصورة وبأكدلك ان الوضع مش بالسوء اللي الناس فاكراه.. فتوكلي على الله وخدي بالاسباب واعملي كل الاحتياطات زي موضوع تجنب السفر بالليل وما تقفوش لأي حد على الطريق ويارب يحفظك انتي وعائلتك من اي مكروه..

جزاكي الله كل خير اختي انجي لسؤالك والدعاء وربنا الاعلم انا فرحت بالاطمئنان عليكي ورجوعك للكتابة من تاني قد ايه..

ادعو معايا يارب يكملها بخير ونطمئن على المشتاقة ويارب تكون هي واسرتها بخير اللهم امين..

احمد مش متعودين عليك الغياب ده.. طمنا عليك..

لي طلب عندكم حاولوا ما تتأخروش علينا تاني وحاولوا ترجعوا زي الاول..

يارب احفظ اخواتي من كل سوء وديم الود والدعاء بينا اللهم امين..
قديم 18-03-2012, 08:34 AM
عضو مجتهد

احبائي وأعزائي انج وهاب - محمود - مشتاقة وكل زملائي بالصفحة

اشكر لكم تواصلكم الدائم بيننا وأنا بشكر لكم اهتمامكم وردكم عليا .

انج وهاب حبيبتي السواحليه مثلي كيف حالك عاملة ايه يا انج وأخبار أولادك أيه أنا حسيت إن ليه أكثر من الأخوات بهذا المنتدي وربنا يديم المحبة والمعروف بينا علي طول .
فرغم كل شيء ورغم أوقاتنا الضيقة بس لينا وقت نقضيه مع بعض حتي ولو دقائق معدودة وأنا إن شاء الله هتوكل علي الله وأسافر لأني لا أستطيع أني ما أشوفش أبويا الحبيب والغالي فهو يشتاق لرؤيتي وأنا كمان في أشتياق لرؤيته دائماً فربنا يعطيه الصحة والعافية ورضاه دائماً عليا عندي بالدنيا .

وكمان مشتاقة أني أشوف أخواتي فهم لوحدهم مفيش حد معاهم غير ربنا لأن أغلب أقرباؤنا بالخارج والباقي بالمنصورة فأشكر لكي حرصك علي حثي علي صلة الرحم فأنتي معاكي حق وربنا يتقبل مني حرصي علي عدم تقصيري في حق أهلي أبداً .
رغم إن لغاية أمبارح بس أخت زوجي أتصلت عشان تقوله ألغي السفر لينا وأنا أقنعته بأن يسيبها علي الله وإن شاء الله خير فأنا بحب بورسعيد جداً فهي بلد ناسها طيبين وأنا مش بعمل دعاية لبلدي بس فعلاً دي الحقيقة وفيها من خير ربنا الكثير وأهلها مفوضين أمرهم لربنا .

ومرة ثانية أشكرك أختي أنج من كل قلبي ودعواتي لكي دائماً بالصحة والعافية

الأخ الفاضل محمود اللي برده بلدياتي بس من ناحية مدينة ومركز المنزلة ( وليس محافظة ) يا أخي الواحد خايب جدا بالجغرافيا )
أشكر حرصك علي تواصلك الدائم بالصفحة وأنت دائما اللي سباق في السؤال بس فعلاً تحس إن اليوم بيطير مش بتحس خالص الوقت راح فين .
انا النهاردة بكتب بأستفاضة لأن لما رحنا علي المدرسة قالوا لنا اليوم أجازة بسبب سوء الأحوال الجوية .

أنا إن شاء الله هتوكل علي الله وأنزل أجازتي فدعواتكم الطيبة بس أنت طبعاً لسه راجع من الأجازة .
وأنا بصراحة فضلت أن أنزل في شهر رمضان لأننا بنتجمع في هذه الأيام المباركة وله روحانيات خاصة في كل شيء ويكفي أنك فيه مع أغلي وأحلي الناس وهم أهلنا .
وطبعاً كلنا متواصلين بصفحتنا دائماً يا محمود .

مشتاقة يا مشتاقة فينك يا مشمشة وحشتينا جدا عايزين نطمن عليك وعلي أحوالك
ضروري لو بتدخلي طمنيني عليكي وبلاش الغياب الكثير ده عننا لأنك فعلاً بتوحشينا .

ولكم مني كل الحب والود .
قديم 18-03-2012, 07:19 PM
احمد ماهر حامد احمد ماهر حامد غير متواجد حالياً
عضو نشيط

احمد ماهر حامد is on a distinguished road
Icon111

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoud1011 مشاهدة المشاركة

الحمدلله لعودة بعض اخواتنا واحبابنا يارب يطمنا عليهم دايما..

(ندى): حمد الله على السلامة..

والحمد لله انك بخير وعمرة مقبولة بإذن الله وعقبال الحج..

انا شايف انك تتوكلي على الله لأن مهما حصل في مصر فهي احسن من اي مكان في الدنيا وطبيعة الاعلام المبالغة والاخبار السيئة عن مصر بتكون بالنسبة لهم هي الافضل وهي اللي بتشد الاهتمام اكتر على عكس الاخبار الحلوة..

على فكرة مركز ومدينة المنزلة دقهلية ليس بعيد عن قريتي التابعة لمركز المنصورة وبأكدلك ان الوضع مش بالسوء اللي الناس فاكراه.. فتوكلي على الله وخدي بالاسباب واعملي كل الاحتياطات زي موضوع تجنب السفر بالليل وما تقفوش لأي حد على الطريق ويارب يحفظك انتي وعائلتك من اي مكروه..

جزاكي الله كل خير اختي انجي لسؤالك والدعاء وربنا الاعلم انا فرحت بالاطمئنان عليكي ورجوعك للكتابة من تاني قد ايه..

ادعو معايا يارب يكملها بخير ونطمئن على المشتاقة ويارب تكون هي واسرتها بخير اللهم امين..

احمد مش متعودين عليك الغياب ده.. طمنا عليك..

لي طلب عندكم حاولوا ما تتأخروش علينا تاني وحاولوا ترجعوا زي الاول..

يارب احفظ اخواتي من كل سوء وديم الود والدعاء بينا اللهم امين..
السلام عليكم اخى العزيز محمود اتمنى انك تكون بخير وفى احسن حال انا الحمد لله بخير وان كنت زعلان على اللى بيحصل فى بلدنا من ابناء بلدنا والحاله النفسيه اصبحت فى الحضيض وتحياتى الى الاخوات مشتاقه وانج وهاب وندى
قديم 21-03-2012, 07:53 PM
عاطف فوزى1 عاطف فوزى1 غير متواجد حالياً
عضو جديد

عاطف فوزى1 is on a distinguished road
افتراضي مشكور جدا واتمنى لك دوام الصحة والعافية ولك جزيل الشكر والعرفان فانت مشكور جدا حدا جن

مشتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتاق لمداخلاتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتك ولكككككككككككككككككككككككككككككككككككككككككككككككك ككككجزيا الحب والعرفتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت تتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتان
قديم 28-03-2012, 12:55 AM
عضو نشيط

السلام عليكم اخواتنا وأحبابنا.. يارب تكونوا بخير.. دعاؤكم لي بظهر الغيب هو اللي خلاني موجود اكتب ليكم دلوقتي.. ادعو معايا يارب رد علينا اخواتنا الغايبين واحفظهم من كل سوء اللهم آمين..
قديم 29-03-2012, 09:55 PM
عضو مجتهد

الله يسلمك يا محمود بس أحنا متواجدين أنت اللي مختفي أرجع للوراء شوية هتلاقينا ردينا بعد أخر رد ليك

ولكن اللي مختفيه بجد بقالها فترة طويلة عننا هي مشتاقة وبجد وحشتنا كلنا .
ربنا يطمنا عليها وعلي كل حبايبنا بالمنتدي يا محمود .

سلامي لك وللجميع .

العلامات المرجعية