اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > قصر الثقافة > القسم العلمى و الصحى

قديم 17-06-2015, 12:40 AM
الصورة الرمزية amr elsharef
amr elsharef amr elsharef غير متواجد حالياً
عضو خبير

amr elsharef is on a distinguished road
افتراضي حلم ابوه فى صوره سيءه واخد منها 10 جنيه رغم انه ميت

حلم ابوه فى صوره سيءه واخد منها 10 جنيه رغم انه ميت
قديم 22-06-2015, 05:27 AM
Kamal natsheh Kamal natsheh غير متواجد حالياً
عضو جديد

Kamal natsheh is on a distinguished road
افتراضي حلم مزعج

انا حلمت اني كنت في دار عتمة اظاهر انو ليل كانت وبكلم شخص بعرفه بس مكنش مبين لانها ظلمه فجئة حد دق عالباب فراح هاد الشخص الي انا بكلمه يفتح الباب وانا شايفه بس بعيد عني لما فتح الباب زي الي تكهرب حد كهربو وانا سرت اتكهرب معاه واقول اعوذ بالله من الشيطان الرجيم واذكر ربي لحد ما وقفت الكهربا ورحت باصص من بعيد مين الي كهربنا فشفت اتنين لابسين ابيض وراحو ماشيين مع العلم انو كل البيت كان ظلمه
قديم 27-08-2015, 05:17 AM
أبو وائل2 أبو وائل2 غير متواجد حالياً
عضو جديد

أبو وائل2 is on a distinguished road

بسم الله الرحمن الرحيم

رأيت منذ فترة طويلة جسما شديد البياض على هيئة إنسان دخل علي الغرفة وكان الباب مغلقا على الأرجح

ولا أذكر إن كنت في اليقظة أم في النوم

وقف أمامي حوالي 20 ثانية

كنت مستلقيا على الفراش

حاولت تحريك جسمي ولم أتمكن من ذلك أبدا

ثم غادر الغرفة كما دخل

بعدها تمكنت من الحركة
قديم 30-08-2016, 10:11 AM
menna saed menna saed غير متواجد حالياً
عضو جديد

menna saed is on a distinguished road

ارجو تفسير رؤيا المطر اثناء شروق الشمس والدعاء بالهدى والمغفره وان اصبح دكتور او صيدله ووالدى بجانبي ... وتفسير ايضا لرؤيا المطر بالليل وانا واقفه فى مكان عالى وادعو بان لااموت قبل رمضان الجاى دا وفى الحالتين لم ينزل المطر على ولكنى اراه
قديم 02-09-2016, 01:59 PM
الصورة الرمزية aleman
aleman aleman غير متواجد حالياً
عضو مجلس الإدارة ( الأقسام العامة )

aleman is just really nice

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة menna saed مشاهدة المشاركة
ارجو تفسير رؤيا المطر اثناء شروق الشمس والدعاء بالهدى والمغفره وان اصبح دكتور او صيدله ووالدى بجانبي ... وتفسير ايضا لرؤيا المطر بالليل وانا واقفه فى مكان عالى وادعو بان لااموت قبل رمضان الجاى دا وفى الحالتين لم ينزل المطر على ولكنى اراه
تفسيرى المتواضع والله اعلم
خير يامنة كبير باذن الله
فانتى بارة باهلك
ووجودك بمكان عال اى علو شانك فيما بعد باذن الله وبالخير
بشرة خير باذن الله
والله اعلم

قديم 10-09-2016, 03:08 PM
علي الموسوي علي الموسوي غير متواجد حالياً
عضو جديد

علي الموسوي is on a distinguished road
افتراضي تفسير حلم عناق

حلمت اني نايم بفندق مع بنت اني اعرفها واعتبرها مثل اختي وكنا متعانقين
قديم 06-11-2016, 03:54 PM
ايه السويفي ايه السويفي غير متواجد حالياً
عضو جديد

ايه السويفي is on a distinguished road

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
حلمت بأبي المتوفي يخبرني ان اجهز فستان الزفاف لاجل زفافي بعد يومين وكان مبسوط جدا وهو بيبشرني بكدة وبعد كدة صحيت وقت الاقامة لاذان الفجر
بالله عليكم لو حد عنده تفسير يقولي
وشكرا
قديم 14-11-2016, 06:50 AM
مارمورا مارمورا غير متواجد حالياً
عضو جديد

مارمورا is on a distinguished road
افتراضي حلمي يرعبني

السلام عليكم فسروا لي حلمي بارك الله فيكم لانه يرعبني جدا .
رايت (طارق ) الشخص الذي احبه في بيتنا وكان عندنا مثل مناسبة او فرح وناس كتيرة وهناك كرسي واحد فجلست عليه وهو صرخ بوجهي ويقول حرام عاليكي انا راجل كبير في السن عاوز اجلس ويبكي ووجه احمر وعينه اليمين بها دموع بحرقة شديدة ثم سمعت صوت طبلة وهو يرقص ويبكي وينظر الي ثم نظرت فوجدته جالس على كنبة ويقول تعالي اجلسي جمبي انا زعلان منك وسوف اقول لامك وشاور على كراسة على الارض مكتوب بها شعر وقال لي لمن كتبتي هذا الشعر وملامح العيرة والزعل على وجه وكان يمسك عصا مفيفة وصغيرة.
عزباء 36سنة لا اعمل طارق اكبر مني ب5سنوات مهندس بحري يسافر كتيرللعمل متشاجرين انا وهو من 5 شهور حتى الان لا اعرف عنه شئ فنحن نعشق بعض ونريد الحلال وانا خايفة عاليه ومرعوبة من الحلم ده ارجوكم فسرو لي وطمنوني بارك الله فيكم
قديم 03-01-2017, 04:32 PM
alaaqq alaaqq غير متواجد حالياً
عضو جديد

alaaqq is on a distinguished road
افتراضي تفسير حلم

رأيت أمي في المنان وذلك بعد الفجر قد أتت لي وأنا نائم تقول لي تعال لكي تأكل مع جدك تفاح واني قلت حسنأ سوف أتي ثم استيقظت ...
ما هو تفسير هذا الحلم وبارك الله فيك ...
قديم 20-02-2017, 04:14 PM
ابو جويريه ابو جويريه غير متواجد حالياً
عضو جديد

ابو جويريه is on a distinguished road

السلام عليكم
رايت اني قابلت الشيخ ابا اسحاق الحويني وطلب مني ان اتزوج ابنته وانا لا اعرفها ولم ارها مطلقا واثناء السير لبيته تم ترديد العرض والقبول بيني وبين الشيخ لاتزوج ابنته
وعند وصولنا البيت رايت البنت متوسطة الجمال محجبة وتدعي رشا فطلبت من الشيخ ان ادخل بها وبالفعل اصطحبتها لاحدي الغرف وكانت غير مرتبة وبها ملابس كثيرة ولكني لم ادخل بها ووقع في قلبي بعدها اني رزقت منها ببنت فقلت في نفسي لقد اصبح لدي ثلاث بنات واحدة من الزوجة الاولي واخري من الثانية وهذه البنت (مع العلم اني في الحقيقة متزوج من واحدة فقط ولدي ولدان وبنت)
عند هذه اللحظة قررت ان اصارح زوجتي بالزيجة الثانية والثالثة ولكني تخوفت من رد فعلها

ثم استيقظت من النوم وعند معاودتي النوم مرة اخري رايت امي المتوفية وكأننا نصعد سلم عمارة وهي تجود القران بشكل جميل مع العلم انها لاتقرا ولا تكتب في الحقيقة فقلت لها لا تعلي صوتك حتي لا يسمعه الرجال وكانت تنظر في مراة علي السلم وهي تصعد ومعجبة بمظهرها

ارجو التفسير وجزاكم الله خيراً
قديم 03-09-2017, 06:20 PM
meshocol meshocol غير متواجد حالياً
عضو جديد

meshocol is on a distinguished road
Icon111 تفسير الاحلام

انا حلمت بامى المتوفيه وهى ترتدى ملابس بيضاء ولا تتحدث معى كثيرا واخذت زوجت خالى وهى مريضة للطبيب فقلت لها لماذا تخذيها هى وانتى مريضة ايضا فردت عليا قائلة وهى متعصبة لا انا التى سأخذها للمستشفى فما تفسير ذلك!!!!!
ارجو الرد بسرعة لانى اشعر ان هذا الحلم به رسالة وزوجة خالى مريضة بالفعل
قديم 06-08-2012, 05:12 PM
الصورة الرمزية aleman

باذن الله يتم الرد عن قريب

قديم 15-08-2012, 12:34 AM
نورالحبيب نورالحبيب غير متواجد حالياً
عضو نشيط

نورالحبيب is on a distinguished road

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
والله انا عاجزه عن شكرك يااخت ايمان جزاكى الله خيرا وبشرك بما يسرك ووفقك لما يحب ويرضى وجعل ذلك فى ميزان حسناتك.............كل سنه وانتى طيبه ربنا يتقبل منكم وجعلكم من عتقائه من النار هى دعوه خالصه لله وصادقه وربنا يتقبلها لى ولكم
انا حلمت بالامس انى وزوجى نسير فى سارتنا فى شارع وكان فى الحلم متزوج على بس ده مش حقيقى فى الواقع كان متزوج على واحده بس شكلها مش مريح مرتحتش لها .......المهم هى كانت جايبه اقاربها وجايبه اكل وشاى وحاجات وعاوزه تخرج معانا مش فاكره تفاصيل وجودها بالظبط معى انا وزوجى لكن فجأة لقتنى وزوجى فى طريق ضيق جدا السياره يادوب محشوره فيه ولقيت الطريق مسدود فى اخره حائط نزلت من السياره لقيت باب مقفول بقفل المهم فتحت الباب او زى ماتقول الباب انفتح لى مجرد ماقربت منه والعربه عدت منه ازاى معرفش بس كان الطريق فيه طين بس انا مجاش عليا طن منه وعدينا بالسياره ومشنا مش فاكره باقى الحلم
بقالى يومين بقى بحلم بسقوط اسنانى والحلم ده كان بيتكرر كتير معى
جزاكى الله خيرا معلش هتعبك معايا اكتر فى حلم رأيته منذ فتره لكنه شاغلنى دوما وتمنيت انه حد يفسره لى وافتكرته دلوقتى
حلمت انى مع الرسول (ص) وانه عاوز تزوجنى وانا كنت محرجه ومش عاوزه اتزوجه وهو جه نام عندى والسده عائشه جاءت لتخطبنى له بس كانت بتكلمنى بضيق كأنها تغار عليه منى وضربتنى ضربه خفيفه على كتفى وقالت حد يرفض رسول الله......... مره اخرى بعدها حلمت انه لى اوده بداخل الكعبه الشريفه ولى فيها درج ومعى مفتاحه والدرج ده فيه لبس ليا نقاب واسدال وماشابه ..... وحلمت ان الله عزوجل يبعث لى ليقابلنى مع احد لا اراه لكننى كنت واقفه فى مكان عالى على سطح مع والدتى واهلى لكن اللى جاى ياخدنى مه قالى ربنا باعت لك بس عاوزك فى مكان اعلى من ده فسجدت لله وانا ابكى خشيه منه وبقول معقوله هقابل ربنا دلوقتى ربنا اللى بسجد له وبعبده هروحله دلوقتى وصحيت وكل جسدى يرتجف ومقشعر الحلم ده من فتره بعييييييييده بس كل مااتذكره يرتجف جسدى ارجو منك تفسيره بالله علكى سامحينى على الاطاله وعلى تعبك معايا جزاكى الله خيرا فى الدنيا والاخره
قديم 16-08-2012, 03:57 PM
الصورة الرمزية aleman

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نورالحبيب مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
والله انا عاجزه عن شكرك يااخت ايمان جزاكى الله خيرا وبشرك بما يسرك ووفقك لما يحب ويرضى وجعل ذلك فى ميزان حسناتك.............كل سنه وانتى طيبه ربنا يتقبل منكم وجعلكم من عتقائه من النار هى دعوه خالصه لله وصادقه وربنا يتقبلها لى ولكم
انا حلمت بالامس انى وزوجى نسير فى سارتنا فى شارع وكان فى الحلم متزوج على بس ده مش حقيقى فى الواقع كان متزوج على واحده بس شكلها مش مريح مرتحتش لها .......المهم هى كانت جايبه اقاربها وجايبه اكل وشاى وحاجات وعاوزه تخرج معانا مش فاكره تفاصيل وجودها بالظبط معى انا وزوجى لكن فجأة لقتنى وزوجى فى طريق ضيق جدا السياره يادوب محشوره فيه ولقيت الطريق مسدود فى اخره حائط نزلت من السياره لقيت باب مقفول بقفل المهم فتحت الباب او زى ماتقول الباب انفتح لى مجرد ماقربت منه والعربه عدت منه ازاى معرفش بس كان الطريق فيه طين بس انا مجاش عليا طن منه وعدينا بالسياره ومشنا مش فاكره باقى الحلم
وعليكم السلام
اى خدمة يا نور انا معك علطول باذن الله وفى اى وقت

التفسير العلمى:
الطين
هو في المنام مرض وهوان، ومن كان معاشه من عمل الطين فهو دليل خير له.
ومن رأى: أنه طين قبر النبي صلى الله عليه وسلم فإنه يحج بمال.
ومن رأى: أنه يأكل الطين فإنه مال يأكله، وطين البناء رزق وفائدة، والطين للمريض موت
الوحل
هو في المنام لمن مشى فيه فينال فتنة ومشقة.
ومن رأى: أنه يمشي في طين فإنه هم وخوف، والوحل إذا رآه المريض دام مرضه إلا أن يرى أنه خرج منه، وغير المريض إذا مشى فيه دخل في بلاء أو سجن، وعجن الطين وضربه لبناً لا خير فيه لأنه دال على الغم والبلاء والخصومة، وبلاء الوحل خصومة ونكد. وربما دل على الدين، أو الكلام في العرض. وربما دل على الحمل للمرأة بالولد الذكر، لقوله تعالى: " ولقد خلقنا الإنسان من سلالة من طين ". ويدل الوحل على تعطيل الحركات وقطع الصلوات، والوحل حول إذا اشتققته. وربما كان الوحل لوحاً للقارئ. وربما دل الوحل على الفخر بالنعم، أو الشرك، أو الفكر بالله. وربما دل الوحل على المرأة السيئة الأخلاق الصعبة المراس، وإن كانت الأرض قاحلة ورأى الوحل في المنام كانت بشارة له بكثرة العشب، وإن كان الوحل من بئر دل على الميراث وظهور البركة، أو الودائع والأسرار

تفسيرى المتواضع والله اعلم:
حلمك مفسر نفسه يانور
واضح ان فى علاقة مودة وحب وعشرة بينك وبين زوجك
قد تكونين تغارين عليه بالحقيقة
وقد تكونين تقلقين من بعض الاشياء التى بيدك انتى ان تستريحى منها وتطمئنى
بيدك انتى مقاليد الامور كلها
امور تعتقدين انها مشكلات لكنها باذن الله سهلة بتجاوزك عنها او بمساعدة قليلة منك
فالطين فى الحلم لم يمسك رغم وجوده حول السيارة
والله اعلم
بقالى يومين بقى بحلم بسقوط اسنانى والحلم ده كان بيتكرر كتير معى
التفسير العلمى:
سقوط الأسنان
يدل في المنام على طول عمره دون نظرائه في السن.
فإن رأى أن جميع أسنانه سقطت فإنه يعيش عيشاً طويلاً.

وإن رأى أن جميع أسنانه سقطت ولم يعد يراها، فإن أهل بيته يموتون قبله، أو يمرضون.
ومن رأى: أن أسنانه العليا سقطت في يده فهو مال يصير إليه، وإن سقطت في حجره فهو ولد ذكر، وإن سقطت إلى الأرض فهي مصيبة الموت.
ومن رأى: أن أسنانه السفلى سقطت فإنه يصيب وجعاً وألماً وهماً وغماً، ومن كان عليه دين إذا سقطت أسنانه في المنام، فإن ذلك يدل على أنه يقضي دينه.
وإن رأى أن سناً واحدة من أسنانه سقطت فإنه يقضي كل ديونه دفعة واحدة، وإن سقطت جميع أسنانه فيهلك جميع من في ذلك المنزل والأصحاب.
ومن رأى: أن أسنانه تسقط وهو يأخذها بيده، فإن ذلك يدل على موت أولاد، وقيل من رأى سقوط أسنانه دل على مضرة لبعض أصدقائه.
وإن رأى أن ثنيته سقطت فإنه يستفيد ولداً أو أخاً أو أختاً، وسقوط السن الواحدة إن كان من غير معالجة وأخذها بيده، فإن كان عنده حامل جاءه ولد، وإلا صالح أخاً أو قريباً كان قد قطعه. وقيل إن سقوط الأسنان يدل على عائق يعوقه عما يريده، وقيل هو دليل على قضاء الديون، وإن أخذ ما سقط من أسنانه ربما تكلم بخطأ وندم عليه وكتمه. وربما دل فقد الأسنان لأرباب المجاهدات على لزوم العدم.
ومن رأى: أن أسنانه سقطت وتعذر عليه الأكل فإنه يفتقر.

جزاكى الله خيرا معلش هتعبك معايا اكتر فى حلم رأيته منذ فتره لكنه شاغلنى دوما وتمنيت انه حد يفسره لى وافتكرته دلوقتى
حلمت انى مع الرسول (ص) وانه عاوز تزوجنى وانا كنت محرجه ومش عاوزه اتزوجه وهو جه نام عندى والسده عائشه جاءت لتخطبنى له بس كانت بتكلمنى بضيق كأنها تغار عليه منى وضربتنى ضربه خفيفه على كتفى وقالت حد يرفض رسول الله......... مره اخرى بعدها حلمت انه لى اوده بداخل الكعبه الشريفه ولى فيها درج ومعى مفتاحه والدرج ده فيه لبس ليا نقاب واسدال وماشابه ..... وحلمت ان الله عزوجل يبعث لى ليقابلنى مع احد لا اراه لكننى كنت واقفه فى مكان عالى على سطح مع والدتى واهلى لكن اللى جاى ياخدنى مه قالى ربنا باعت لك بس عاوزك فى مكان اعلى من ده فسجدت لله وانا ابكى خشيه منه وبقول معقوله هقابل ربنا دلوقتى ربنا اللى بسجد له وبعبده هروحله دلوقتى وصحيت وكل جسدى يرتجف ومقشعر الحلم ده من فتره بعييييييييده بس كل مااتذكره يرتجف جسدى ارجو منك تفسيره بالله علكى سامحينى على الاطاله وعلى تعبك معايا جزاكى الله خيرا فى الدنيا والاخره
دى رؤية خير كبيرة لكى يانور والله باذن الله
دى كفاية رؤية الرسول
زوجات النبي صلى الله عليه وسلم
تدل رؤيتهن في المنام على الأمهات، وتدل على الخير والبركة والبنات. وربما دلت رؤيتهن على التغاير، وعلى اليمين بسبب إظهار سر أو كتمانه.
وإذا رأت إمرأة عائشة رضي الله عنها في المنام نالت منزلة عالية، وشهرة صالحة، وحظوة عند الأباء والأزواج

وكذلك إن رأت المرأة أحداً منهن، دلت رؤيتها على بعل صالح يكفيها.
الله تعالى
الذي ليس كمثله شيء، وهو السميع البصير، ورؤيته في المنام تختلف باختلاف السرائر: فمن رآه بعظمته وجلاله، بلا تكييف ولا تشبيه ولا تمثيل، كان ذلك دليلاً على الخير، وهي بشارة له في دنياه وسلامة دينه في عقباه، وإن رآه على خلاف ذلك كانت رؤياه دالة على سوء سريرته، ومن رآه من المرضى مات، وإن الله تعالى هو الحق والموت حق، وإن رآه ضال اهتدى لرؤيته، وإن رآه مظلوم انتصر على أعدائه. وأما سماع كلامه تعالى من غير تشبيه فإنه يدل على بدعة الرائي. وربما دل سماع كلامه على الأمن من الخوف وبلوغ المنى. وربما دل كلامه تعالى من غير رؤية على رفع المنزلة خاصة إن كان قد أوحي إليه، ولو كان من وراء حجاب ربما كان بدعه وضلالة. وربما نال منزلة على قدره. وقيل إن من رأى الله تعالى في صورة يصفها ويحددها، فإن رؤياه من الأضغاث، وإن الله تعالى لا يحد ولا يشبه بشيء من المخلوقات، وقيل من رأى الله تعالى مصوراً في مكان، فإن الرائي ممن يكذب على الله تعالى، أو ينسب إليه ما لا يليق به.
ومن رأى: أن الله تعالى يكلمه واستطاع النظر إليه، فإن الله يرحمه ويتم عليه نعمته.
ومن رأى: أنه ينظر إلى الله فإنه ينظر إليه في الآخرة.
ومن رأى: أنه وعد بالمغفرة أو دخول الجنة أو نحو ذلك فإنه لا يزال خائفاً من الله تعالى مراقباً له.
ومن رأى: الله تعالى، ولم يستطع النظر إليه أو رأى عرشه أو كرسيه فقد قدم لنفسه خيراً، وإن رآه وكلمه، واستطاع النظر إليه أو رآه على عرشه أو كرسيه نال خيراً وعلماً عظيماً.
ومن رأى: أن الله تعالى كلمه فذلك تحذير له، ونهي عن المعاصي.
ومن رأى: أن الله تعالى يحدثه فإنه يكثر من تلاوة القرآن الكريم.
ومن رأى: أنه يحدثه ويفهم كلامه فإنه يسمع كلمة من سلطان أو حاكم.
ومن رأى: أن الله تعالى مسح على رأسه وباركه، فإن الله تعالى يخصه بكرامته ويرفع قدره إلا أنه لا يرفع عنه البلاء إلى أن يموت.

ومن رأى: كأنه قائم بين يدي الله تعالى ينظر إليه، فإن كان الرائي من الصالحين فرؤياه رؤيا رحمة، وإن لم يكن من الصالحين فعليه الحذر من ذلك.
ومن رأى: كأنه يناجيه أكرم بالقرب وحبب من الناس، كذلك لو رأى أنه ساجد بين يدي الله.
ومن رأى: كأنه يكلمه من وراء حجاب حسن دينه، وأدى أمانته إن كانت في يده، وقوي سلطانه.

فإن رأى كأن الله تعالى سماه باسمه واسم آخر علا أمره وغلب أعداءه.
.

ومن رأى: الله تعالى قد ناداه فأجابه فإنه يحج إن شاء الله تعالى. وأما تجليه على المكان المخصوص فربما دل على عمارته إن كانت خراباً، أو على خرابه إن كان عامراً، وإن كان أهل ذلك ظالمين انتقم منهم، وإن كانوا مظلومين نزل بهم العدل. وربما دلت رؤيته تعالى في المكان المخصوص على ملك عظيم يكون فيه، أو يتولى أمره جبار شديد، أو يقوم إلى ذلك المكان عالم مفيد أو حكيم خبير بالمعالجات. وأما الخشية من الله تعالى في المنام فإنها تدل على الطمأنينة والسكون، والغنى من الفقر، والرزق الواسع.
ومن رأى: كأنه صار الحق سبحانه وتعالى اهتدى إلى الصراط المستقيم.

الكعبة الشريفة
هي في المنام خليفة أو وزير أو رئيس. وربما يدخلها من رآها.
ومن رأى: الكعبة فذلك يشير له بخير يقدمه، أو يدبر عنه.
ومن رأى: أنه يصلي فيها فإنه يأمن من الأعداء وينال خيراً، فإن دخل البيت العتيق فإنه يدخل على الخليفة، وإن أخذ منه شيئاً فإنه ينال من الخليفة شيئاً.

ورؤية السيدة عائشة تغار لاتقلقى منها لان بالحقيقة اكثر زوجات النبى غيرة عليه واصغرهم على قدر علمى
اما عن رغبة الله سبحانه وتعال برؤيتك
دى منزلة عالية جدا
وتدل انك امرأة بارة بوالديك خاصة والدتك
والله اعلم

قديم 15-08-2012, 05:12 PM
مناجاةُ النجاةَََِ مناجاةُ النجاةَََِ غير متواجد حالياً
تم ايقاف العضو بناءا على رغبته ..

مناجاةُ النجاةَََِ is on a distinguished road

السلام عليكم .. حلمت اني بتكلم مع الشيخ ابي اسحاق الحويني و بيسألني اسئلة و مش عارفة اجاوب و قالي ع تاريخ تسليم بيت المقدس لعمر بن الخطاب انه تارخ وفاة الرسول صلي الله عليه و سلم و بعدها بيومين حلمت اني بقرأ قرءان و مش فاكرة سورة ايه
النهاردا بعد ما صليت الوتر غفوت غفوة بسيطة الساعة3.45 و الفجر بيأذن الساعة 3.51 .. و حلمت اني ف بيت جدي اهل والدتي و الي حد ما الجو مكنش مفهوم اوي لكن كنت قاعدة و واحد نايم ع رجلي " قريب والدتي" و انا مبصتش مين نايم ع رجلي مهتمتش بالموضوع لحد ما جه خالي جمال فكلنا قومنا من مكاننا و الولد كان بيبصلي و يبتسم و انا بطبعي ف الحقيقة مش بكلمه .. فقولتله ف ايه؟ قالي انا كنت نايم ع رجلك فاستغربت شوية و حصلت شوية حاجات مش فاهماها .. و بعدين روحت اشرب من الكولدير الموجود ف بيت جدي و لقيت شخص بيحضني اتخضيت و بعدين لقيته خالي أحمد فاطمنت و كان فرحان و بيهزر معايا و اداني 50 جنيه قولتله انا فاشلة يا خالو متدنيش حاجة و فجأة لقيت خالو سمير واقف ف شباك شقة خالو احمد و بيقولي لسا قدامك كتير و الجاي احسن و متحكميش ع نفسك بالفشل .. و بعدين لقيت جدتي بتهزر مع زوجة خالي احمد " مع ان العلاقة مش حلوة اوي ف الواقع " و زوجة خالي بتتهمهم بحاجات باطل .. و جه جدو و قعد يهزر معاهم و انا فرحانة جمبهم .. بعدين اختفوا و لقيت احمد ابن خالي قاعد جمب الكولدير و إسلام اللي كان نايم ع رجلي بيقولي " متسيبنش يا " اسمي" متسيبنيش بس بهزار و عمال يضحك فانا رديت عليه و قولتله خونتني مع سها خونتني مع سها برضو بهزار و احمد بيتفرج علينا و بيضحك " و هنا اختي جت صحتني و صحيت مبسوطة ..

العلامات المرجعية

الكلمات الدلالية (Tags)
merci