اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الجامعات المصرية > الكليات الأدبية والتربوية > كلية الأداب

كلية الأداب كل ما يخص كليات الأداب للجامعات المصرية

قديم 29-10-2012, 02:09 AM
فضولتي فضولتي غير متواجد حالياً
عضو جديد

فضولتي is on a distinguished road

لو سمحت حد يرد عليا ضروررررررري جدااا انا بنت وعندي 24 سنة وتخرجة من ثانوي عام 2005 وخجت شهادي من البحرين وكنت بدرس في جامعة هناك سياحة وفنادق سنتين وبعدين نزلت مصر فجيت اكمل فيها فرجعت من سنة 1 وجيت في سنة 2 وسقطت بمواد كتير اوي فسبت الكلية وحولت تربية نوعية قسم اقتصاد منزلي وطبعا كان غسب عني كان بابايا هوا الي عايزني احول كده وانا كنت عايزة اداب ودخلت القسم ده قسم معفن وكل حاجة فيه من الدكاترة والطلاب والمواد وحشة فجيت في سنة 2 بردو وسقطت بس عدتها ونجحت بس معايا مادتين ودلوقتي انا من كتر ما مش قادرة اكمل فيها عايزة احول حاجة انا بحبها فكنت عايزة احول يااداب قسم مكتبات او انثربيولجيا بس عايزة حد يساعدني يقولي اي القسمين اسهل لان في ناس بتقولي مكتبات وفي ناس بتقولي انثربيولجيا فلو حد يقدر يديني نبذة عن مقررات من المكتبات بتكون ايه وعن الانثربيولجيا .. وهلا قسم الانثربيولجيا صعب زي علم النفس لان انا اعرف ان علم النفس صعب جدا وانا بالنسبالي مش عايزة حاجة صعبة ومعقدة .. وسوال تاني هل قسم اداب فيها تعليم مفتوح القسمين دولا مكتبات وانثربيولجيا ؟؟ وبياخدو من كام مجموع مع العلم ان انا بيتقاس مجموعي بالي برة معادلة يعني مش علا حسب الي دارسين في مصر وانا مجموعي في ثانوي كان 78 ؟؟؟ ولو تقدر حضرتك تفدني كمان بالتخصص بتاع تربية جامعة اسكندرية بردو ايه اقسامها وموادها بتكون ايه والمجموع بتاعها من كام

العلامات المرجعية