اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الجامعات المصرية > المجموعة العلمية > كلية الطب البيطرى

قديم 23-01-2016, 09:22 AM
البليهيس البليهيس غير متواجد حالياً
عضو جديد

البليهيس is on a distinguished road
افتراضي ابني والطب البيطري

السلام عليكم....لو سمحتم يا جماعه عوزه اسال بيطري بكل جامعتها بتاخد من كام في الثانويه العامه..لان ابني نفسه يدخل بيطري وبيسالنيي رغم انه لسه اولي ثانوي...وبصراحه عوزه اقوله معلومه اكيده ولو عاوز معلومات عن الكليه والدراسه فيها تنصحونا بايه لو موقع او كتب او اي حاجه تعرفه شيء حقيقي عن الكليه اللي بيحلم بيها لاننا معندناش اي فكره وشكرا مقدما

قديم 24-01-2016, 10:58 PM
hisham8 hisham8 غير متواجد حالياً
عضو جديد

hisham8 is on a distinguished road
Icon16

انا طالب فى اولى طب بيطرى الاسكندرية حضرتك طب بيطرى اصعب فى اول ثلاثة سنين من طب بشرى لانه بندرس كل موادهم بالاضافة الى مواد لدراسة سلوك الحيوانات المختلفة وكيفية التعامل معهم وانا فخور الان لانى اتعامل مع شىء ومخلوق جميل وهو الحيوان وقد يسخر منى الكثير ولكن اقول لهم انتم لا تعيشون ما اعيشه بالرغم من كل الصعوبات ودراسة جميع موادنا بالغة الاتينية واعلمى ان الكلية بتاخد من مجموع كبير جدا وهو 96.8 وهذا على حسب تنسيقى السنة الى فاتت بس بجد لازم المجتمع المتخلف يغير فكره عننا لانهم بيبصولنا كاننا جربانين لأانا عايز اقول لكل تافه يقول عننا كده احنا من انضف الكليات فى مصر فى التعامل والاخلاق والعقلية الفازة والذكاء ليس غرورا فى النفس ولكن ده علشان ميجيش واحد جايب 70% يتنطط عليا لا عايز اقول لكل واحد فوق وشوف انت قدرك ايه بالاضافىة ان احنا كأطباء بيطريون مطلوبون فى دول الخليج بشكل كبير جدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا وبمرتبات عالية جدا

العلامات المرجعية