اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الجامعات المصرية > كليات المجموعة الرياضية > كلية التجارة > شعبة اللغة الإنجليزية

قديم 13-09-2011, 10:52 AM
AHMED MORO AHMED MORO غير متواجد حالياً
عضو جديد

AHMED MORO is on a distinguished road
افتراضي لو سمحت حد يرد عليا ضرورى بليز

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا طالع تالتة ثانوى انا فى تانية كنت علمى وان شاء الله هحول ادبى السنة دى علشان مجموعى مش ولا بد انا جايب 82 % وعايز استفسر ان انا ممكن ادخل تجارة انجلش ولا لا يا ريت حد يرد عليا بليز ويكون بسرعة والى يرد عليا يقولى على كل الحاجت المهمة يعنى يعرفنى على نظام التنسيق ويقولى التجارة انجلش بتاخد من كام والتنسيق بينزل من كام وعالفكرة انا جايب فى الانجلش 21 بليز حد يرد عليا فى اقرب وقت ممكن وشكرااااااااااااااااااااااااااااااااا

قديم 13-09-2011, 11:29 AM
شهيره طارق شهيره طارق غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

شهيره طارق is on a distinguished road

بص يا احمد تجاره انجليش بتاخد من فوق ال86 وحلوان اللى قابله من86 تمام لكن لو اقاليم اكيد طبعا المجموع بيقل شويه .....ونصيحه خد مستوى رفيع انجليزى لان دا اللى بيتحسب لكن اى ماده تانيه لا حتى لو جيبت ف الانجليزى8من10 مثلا اهو بردو الكام درجه دول ينفعوا.......و ع فكره كل الجامعات بتقبل من 40 فيما فوق لكن جامعه اسكندريه بس هيه اللى بتقبل من فوق 42.5 وشد حيلك وان شاء الله هتزود ودرجتك كويسه جدا وان شاء الله هتزيد ف تالته وهتوصل باذن الله متقلقش انت مش جايب درجه وحشه انا كنت علمى وحولت وجيبت79 والحمدلله جيبت ف تالته87.5 ودخلت تجاره انجليزى حلوان...........وربنا يوفقك
قديم 13-09-2011, 11:53 AM
AHMED MORO AHMED MORO غير متواجد حالياً
عضو جديد

AHMED MORO is on a distinguished road

ميرسى على ردك ليا بجد انتى ريحتينى خالص انا ان شاء الله هظبط نفسى فى الانجلش بس عايز اعرف حاجة انتى كنتى جايبة كام فى الانجليزى والى انا سمعته ان الجامعة بتاخد من فوق 45 فى الانجلش وده الى مقلقنى وعالفكرة انا واخد مستوى رفيع انجلش علشان بحب المادة دى اوووووووووى بجد شكرا ليكى
قديم 13-09-2011, 06:54 PM
same7 8 same7 8 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

same7 8 is on a distinguished road

لالالا بص انا تجارة انجلش المنصورة جبت ف تانية 75 وف تاتلة 95 انا كنت ادبى ومخدتش دروس ف تالته كانت احلى سنة ف حياتى
انت شد حيلك و3 ف ادبى سهلة جدا وسهل تجيب 90 وربنا معاك
قديم 14-09-2011, 04:44 PM
بنت الشاطئ1 بنت الشاطئ1 غير متواجد حالياً
عضو متواصل

بنت الشاطئ1 is on a distinguished road

شوف انت مجموعك كده كويس بالنسبة لانك تحول ادبى و على فكرة ادبى سهل بس بالمذاكرة و حفظ مع فهم عندك تاريخ و علم نفس و فلسفة كل ده لذيذ مع العلم ان انا علمى علوم كمان بس كل حاجة بالمذاكرة بتبقى حلوة و ان شاء الله تجارة انجليزى تلحقها بس انت حاول تجيب مجموع اكبر من مجموعها عشان تضمنها السنادى تقريبا من 86 بس انت حاول تجيب اكتر من كده عشان متندمش و محدش ضامن الظروف و التنسيق و ربنا يوفقك
قديم 14-09-2011, 10:53 PM
شهيره طارق شهيره طارق غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

شهيره طارق is on a distinguished road

ع فكره انا كنت جايبه ف الانجليزى ف تانيه21.5 وف تالته22.5 يعنى44 من 50 و والله هيه ف جامعه حلوان والقاهره وعين شمس لازم الانجليش فوق الاربعين بس لكن زى ما قولتلك اسكندريه فوق ال42.5

العلامات المرجعية