مشاهدة النسخة كاملة : تجمع طلابة علوم اسيوط

علاء عادل
14-08-2009, 02:13 AM
السلام عليكم انا اولى علوم اسيوط ان شاء الله و كنت قلقان عشان دى اول سنة ليا هناك و انا اصلا من القاهرة
ياريت اى حد علوم اسيوط يقول و يعرفنا على نفسه عشان الواحد ما يحسش انه لوحده

أميرة الحب
14-08-2009, 03:25 AM
انا كمان علوم اسيوط

بس انتا علوم علوم ولا علوم رياضة

انا علوم رياضة :006et4:

aya gamel
14-08-2009, 12:53 PM
ربنا معاك يا علاء و معانا كلنا

علاء عادل
14-08-2009, 12:57 PM
انا كمان علوم رياضة بس لسه محتار ادخل قسم ايه

أميرة الحب
15-08-2009, 01:26 AM
الاقسام كتير واكيد انتا قريت عنها كتير في القسم ده

عموماً انا عن نفسي ان شاء الله هدخل قسم حاسب ورياضة ده
ولو موجود في علوم اسيوط قسم حاسب منفرد هدخله
المهم قسم فيه حاسب وخلاص .. إن شاء الله .. لأنه مطلوب في سوق العمل .. وعشان كمان انا بحب الحاجات اللي فيها حاسب
ولسة لما الدراسة تبدأ وندرس في الكلية الأمور هتبان اكتر

ومش تحتار من دلوقتي لسة التخصص في سنة تالتة إن شاء الله

وربنا يكرمنا جميعاً ويوفقنا يارب

علاء عادل
15-08-2009, 02:32 AM
يااااااااااااااارب
انا بقى بفكر فى قسم جيولوجيا بس مش عارف هو موجود فى اسيوط ولا لا

mkaa2008
16-08-2009, 03:52 AM
السلام ليكم
أنا خريج علوم فيزياء لسنه الفاتت وأظن ممكن أفيدكم فى اختياراتكم ،
بالنسبه لقسم حاسب منفرد فهو قسم موجود فعلا فى مبنى قسم الرياضيات ، وطبعا قسم جيولجيا موجود وكبير أوى ، لوانتو لسا ما شفتوش الكليه فأحب اقول لكم أن كلية علوم اسويط من أفضل الكليات الحكومية فى مصر ، وفيها حزم فظيع ، ودى شكلتها لان تقديراتها بتكون اقل من جامعات تانيا زى المنوفيه مثلا ،
لكن فيها شغل بزمه إلى حد كبير
عموما شدو حيلكم و التزمو ولو احتجتو اى سؤال ما تترددوش ، حتى عن الحياه خارج الكليه فأا خبره الى حد ما ،
وشكرا

kggfkgjk
09-09-2009, 03:34 PM
السلام عليكم ياريت اتعرف عليكم وانضم معاكوا فى المنتدى هنا انا قريت كلامكوا وحابب بجد اتعرف عليكوا واسمى اسامة ومستنى ردودكوا

mekoo_5000
09-09-2009, 03:52 PM
اهلا بيك يا اسامة و ان شاء الله تنبسط فى علوم اسيوط

انا كمان اول سنة فى علوم اسيوط و انا علمى رياضة

kggfkgjk
09-09-2009, 03:56 PM
منور يا ميكو والله انا علمى علوم بس محتار ادخل قسم ايه انا قريت عن الاقسام كتير فى كل حته بس لغايه دلوقتى محتار

kggfkgjk
09-09-2009, 04:04 PM
خلاص يا جماعه انا مستنى رددوكوا وياريت تفدزنى واى حد عنده معلومه يقولها عشان انا لازم اعرف كل حاجه بقى وبجد مسبوط اوى انى عرفتكوا النهادره وربنا يوفقكوا

mostafa mohamed tantawy
04-02-2010, 06:19 PM
انا اولى علوم اسيوط يا علاء ومن اسيوط وتحت امرك وحس يا عم ان ليك اهل في اسيوط وانا معاك

نيرمينا
30-09-2010, 07:55 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاكاته انا كمان فى كلية العلوم جامعة اسيوط الفرقة الثانية قسم كيمياء فيزياء هى بصراحة كلية حلوة بس نفسى الدكاترة اللى فيها يكونوا اصدقاء للطلبة ويتعاونوا معاهم وكفينا فخرا ان الدكتورة منى بكر احمد اللى يتدرس فى جامعات امريكا خخريجة هذه الكلية والكلية بها اكثر من 20 قسم منها طبعا الجيولوجيا مرحبا بكم فى كلية العلوم نيرمينا

نيرمينا
30-09-2010, 07:57 PM
احلى جامعة جامعة اسيوط وخاصة كلية العلوم نيرمينا

graph2005
22-04-2011, 02:29 PM
السلام لي
أنا خريج علوم فيزياء لسنه الفاتت وأظن ممكن أفيدكم فى اختياراتكم ،
بالنسبه لقسم حاسب منفرد فهو قسم موجود فعلا فى مبنى قسم الرياضيات ، وطبعا قسم جيولجيا موجود وكبير أوى ، لوانتو لسا ما شفتوش الكليه فأحب اقول لكم أن كلية علوم اسويط من أفضل الكليات الحكومية فى مصر ، وفيها حزم فظيع ، ودى شكلتها لان تقديراتها بتكون اقل من جامعات تانيا زى المنوفيه مثلا ،
لكن فيها شغل بزمه إلى حد كبير
عموما شدو حيلكم و التزمو ولو احتجتو اى سؤال ما تترددوش ، حتى عن الحياه خارج الكليه فأا خبره الى حد ما ،
وشكرا

انا كمان خريجة حاسب الفين وخمسة
بس الكلية مش زى زمان اصبحت كوسة وانا من ال اتظلموا فيها جدا بس اكيد انتوا بعدالثورة مش هتسكتوا ع الظلم زيى ما انا ضيعت حقى‎

MoHaMeD EgY
27-06-2011, 04:54 AM
المقصود بعلوم \ رياضه : هو انك تكون واخد رياضه 2 فى المرحله التانيه من الثانويه بدل الاحياء ولا ايه ؟
اصلى انا بشوف فى التنسيق علوم و علوم/رياضه .. فياريت حد يقولى الفرق بينهم

ثانيا هى الاقسام فى كليه العلوم بالمجموع ولا ايه النظام فيها ؟

مقلوظ
27-06-2011, 04:42 PM
وأنا كمان علوم أسيوط لو عزت حاجه أنا تحت أمرك ...........

عمرورافت
08-08-2011, 07:50 PM
ان عايز اعرف اكتر عن كلية العلوم فى اسيوط وعن المدينه الجامعيه او السكن بره لان انا من المحله ومش عارف اعمل ايه يا ريت حد يدلنى اعمل ايه

graph2005
08-08-2011, 10:12 PM
ان عايز اعرف اكتر عن كلية العلوم فى اسيوط وعن المدينه الجامعيه او السكن بره لان انا من المحله ومش عارف اعمل ايه يا ريت حد يدلنى اعمل ايه

علوم اسيوط جميلة وبها اقسام كتيرة

بس دراستها صعبة حبتين بس الل المتفوق بش بيهمه شئ

اما بالنسبة للمدينة الجامعية اكيد الل هيفيدك اكثر ولد يكون سكنها لان مدينة البنات تختلف عن الاولاد
بس كل الل اعرفة انها بتكون بسن معين يعنى مش اى حد يدخلها دا بالنسبة للاولاد كمان بتشترط بعد السنة الاولى تقدير وهما بيريحوكوا من الاكل بس معظم الاولاد يفضل سكن خارجى

والله الموفق

shimaaadly
08-08-2011, 11:58 PM
السلام عليكم اولا انا جاتلى علوم رياضة اسيوط ومش عارفة اى حاجة فى اى حاجة وخايفة جدا وانا من الجيزة وانا عايزة احول عايزة اسأل هو التحويل بالمجموع وشكرا

shimaaadly
09-08-2011, 04:37 AM
وانا كمان عايزة اعرف لما تعرف حاجات ياريت تقول عليها

mohammed heshmat
10-08-2011, 01:05 PM
انا علوم رياضة اسيووط وانا برضو من القاهرة

mohammed heshmat
10-08-2011, 01:29 PM
انا كمان علوم اسيوط

بس انتا علوم علوم ولا علوم رياضة

انا علوم رياضة :006et4:

انا من القاهرة ودخلت علوم رياضة اسيوط وفرحان انى لقيت حد من الكلية

loloheart
19-08-2011, 05:56 AM
السلام عليكم ممكن انضم لصحبتكوا انا رايحه اولي علوم اسيوط بس الحمد لله انا من اسيوط بس انا خايفه من الكليه لان كل الناس بتقول عليها صعبه بس انا عندي سؤال انا في وحده قالتلي ان في قسم معين لو اتخرجتي منه واخدتي قرص شهرين في القاهره تقدري تفتحي صيدليه ! ده صح ولا غلط ؟ ولو صح فايه هو القسم ده؟ ارجو حد يرد عليا بسرعه اختكم الاء

mohammed heshmat
19-08-2011, 09:36 AM
السلام عليكم ممكن انضم لصحبتكوا انا رايحه اولي علوم اسيوط بس الحمد لله انا من اسيوط بس انا خايفه من الكليه لان كل الناس بتقول عليها صعبه بس انا عندي سؤال انا في وحده قالتلي ان في قسم معين لو اتخرجتي منه واخدتي قرص شهرين في القاهره تقدري تفتحي صيدليه ! ده صح ولا غلط ؟ ولو صح فايه هو القسم ده؟ ارجو حد يرد عليا بسرعه اختكم الاء

لا مش هينفع لكن فى قسم بعديه بتشتغلى فى الادوية وشركات الادوية

mohamed awny
19-08-2011, 03:14 PM
انا علوم اسيوط علوم وانا من المنصوره ياريت حد يفيدنى ويقلى التقديم امتى وايه المطلوب وهل ممكن ادخل المديته من اول سنه وايه ال بيطلبوه ياريت حد يقلى عشان انا مش عارف حاجه والتخصص من اول سنه ولا ايه ياريت الرد بسرعه انا محمد عونى

mohammed heshmat
21-08-2011, 12:41 PM
وانا كمان يا عبد الرحمن واتشرف بيك