اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > القسم الإداري > أرشيف المنتدى

أرشيف المنتدى هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل

 
 
أدوات الموضوع ابحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
  #30  
قديم 21-02-2014, 11:01 PM
الصورة الرمزية عبقرينو الكيميائية
عبقرينو الكيميائية عبقرينو الكيميائية غير متواجد حالياً
عضو نشيط
 
تاريخ التسجيل: Jan 2014
المشاركات: 155
معدل تقييم المستوى: 12
عبقرينو الكيميائية is on a distinguished road
افتراضي

يارب تعجبكم
الحلقة
الحادي والعشرون

تغيرات
************
من قصة
(همتي في دعوتي )
------------------------

ورنت نجوي ع الجرس
فتح اخوها الصغير

اخوها :ادخلي ع اوضتك بسرعة
عشان في ضيوف عندنا
نجوي :ضيوف مييييييين ؟؟؟؟؟
اخوها :معرفش
نجوي :طيب اوعي اوعي
انا هدخل
اشوف ميييين ؟؟؟؟؟

ودخلت نجوي
والمفجأة
لقيت مييييين ؟؟؟

فاكرين والدة الولد
الي كانت بتسأل رودينا
ع نجوي وحفصة
هي دي
وابنها طبعا

نجوي :انت ايه الي جابك هنا
مش كفايه الي عملتها فيه
عايز ايه تاني مني

والد نجوي :هدي يانجوي
انتي تعرفيه !!!!!!!

والدت الولد :
تعرفها !!!!!!!!!!

نجوي : اقولك يا طنط
انا البنت الساذحة
الي صدقت ان ابنك بيحبها
واقعد يطلعلي بحجج
كل ما اكلمه في الخطوبة
بابا بيتعالج
اتخنقت في البيت
ظروفي متسمحش
وفي الاخر اتبهدلت من اهلي
بسببه

وفي الاخر جاي بيتنا
جاي عايز اييه ؟؟؟؟
عايز ايه تاني يا هاني
بعد ما دمرت لي حياتي

هاني :مش معقول
انتي نجوي !!!!!!!!!!!!!!!
ازاي اتغيرتي كده
وازاي لبستي النقاب !!!!!

نجوي :زي ما انت
بقيت تدي محاضرات
والله اعلم بقي
داعية ولا ايه في قلبك

هاني :انتي بتقولي ايه !!!!
قصدك اننا بعمل كده
عشان الرياء
لا يا نجوي
انا اتغيرت زي ما انتي اتغيرتي

وكنت جاي النهارده
عشان اتقدم لك
من غير ما اعرفك
كل الي عرفته
انك بنت ملتزمة

نجوي :ايييييه !!!!
تتقدم لي

هاني :ايوه اتقدملك

انتي اتفجأتي اوي
اني هاني
وانا اتفجأت انك نجوي

عشان كده
محدش فينا يقدر يقرر دلوقتي
الاحسن
اننا نسيب فرصة
نفكر

يااااه
نجوي وهاني
يتوبوا لربنا
وفي وقت واحد
ويتاقبلوا صدفة
وكمان هاني عايز يتقدم لها
يعني حب حلال

وطبعا نجوي مسكتتش
راحت ع طول كلمت حفصة
وحفصة نزلت راحت لها جري
اصلها كانت منهارة من العياط

حفصة :ممكن اعرف
انتي بتعيط ليه دلوقتي ؟؟؟؟

نجوي :افتكرت
كل العذاب الي شوفته بسببه
ومعاملتهم ليه
دلوقتي جاي وبيتقدم
وكمان ايه
عايز وحدة ملتزمة
علي ايه يعني !!!!!
هو مش فاكر كام بنت ضحك عليها

حفصة :نجوي بطلي هبل
انتي مالك انتي
التزم ولا لا
هو ربنا ليكي لوحدك
زي ما ربنا هداكي هداه
وبعدين تعالي هنا
يعني هو انتي كمان
مش ليكي ذنب ولا ايه
لما كنتي بتكلميه من ورا اهلك
وسمحتي لقلبك يحبه
سمحيني يانجوي
الغلط مش منه لوحده

وبعدين المفروض
اننا قفلنا الصفحة دي من زمان
ولولا الي حصلك
مكناش عرفنا بعض
ولانجوي بقيت قريبة من ربنا
ودخلة اهي ع مرحلة جديدة
وهتكون داعية مشهورة
وسط البنات

بالله عليكي يانجوي
بلاش طيف الماضي
يرجعك مراحل كتير لورا

نجوي :خلاص يا حفصة
طيب انا هعمل اييه دلوقتي ؟؟؟؟

حفصة :بصي يا حببتي
هو كده محسمش موقفه
يعني بيراجع قراره
يعني مش اتقدملك
متشغليش نفسك خالص

نجوي :طيب واحمد هو كمان
حفصة:ياوه يا نجوي
انتي ع طول سابقة الواقع
استني نشوف
ايه هيحصل في الدنيا

نجوي :ماشي
وبعدين تعالي هنا
لما انتي دكتورة امراض نفسية كده
ماتقولي الكلام ده لنفسك

حفصة :قصدك ايه ؟؟؟؟
نجوي :قصدي كفاية كده
كفاية اقعدة بيت
انزلي كليتك
وشوفي الندوات والدروس

حفصة:مش قادرة يا نجوي
انتي متعرفيش
الشيخ ده كان بالنسبة لي ايه

نجوي :وهو انتي كده بتفديه !!!!!
الافادة لما تنزلي
تعلمي الناس الدين
وتعلميهم الي هو علمه لك
وحسناته تزيد

حفصة :خلاص يا نجوي
هنزل من بكره
ان شاء الله =D

نجوي :ايوه كده
هي ده حفصة =D

ورجعت حياة حفصة
بين الكلية والدروس والندوات
وبعدت عن اليأس

ولما نزلت حفصة
لقيت البنات كانوا خايفين اوي عليها
وبيحبوها اوووي ♥
والبنات الي بتحضر دروسها كمان
كانوا بيسألوا عليها ديما ♥

وفي يوم ******** =D
نزلت حفصة كليتها مع نجوي
وشافت حاجة غريبة اووووي

نجوي :الحقي الحقي
حفصة :ايييه ؟؟؟؟؟ =D
نجوي :مش ده اسلام ورامي !!!!!
حفصة :اها !!!!!
دول ملتحين =D

استغفر الله العظيم

ياووه :/
اسكتي بقي يانجوي
نجوي :انا عملت حاجة !!!!!!
حفصة :انتي اصلا
عمرك ما هتخليكي في حالك
وانتي مالك بيهم :/

نجوي : يعني انا غلطانة
حفصة :اه طبعا
نجوي :ولما هو اه
بتبصي ليه :/

حفصة :حب اصتصلاع
نجوي :والله
اسمه الاستصلاع يا جهلة =D
حفصة : لا والله
لا واضح الثقافة ما شاء الله
طب يالا امشي قدامي =D

نجوي :هنروح فيين ؟؟؟؟؟
حفصة : هروح اشوف منال
كانت عايزاني

نجوي :طب يالا =D

وراحت حفصة ونجوي
يقابلوا منال

حفصة :ازيك يا منال
منال : الحمد لله =D

حفصة :ايه خير
كنتي عايزاني في حاجة

منال :ها
لالالا =D
كنت عايزة اطمن عليكم
عن اذنكم عشان ندي محاضرة =D

حفصة :مع السلامة

نجوي :ايييه ده !!!!!
حفصة :مش عارفة
ع فكرة منال عايزة تقول حاجة
ومترددة اوووي
نجوي :حاجة اييييييييه ؟؟؟؟؟
حفصة :مش عارفة

خلاص بقي
كل حاجة في وقتها
نجوي :اقعدي انتي قولي كده
لحد ما عمرنا يخلص
ومش عارفين حاجة =D

حفصة :تعبيني
يعني نعمل ايه يعني !!!!!!!

نجوي :مش تعملي حاجة

وخلص الكلام بين نجوي وحصة
وروحوا
ودخلت حفصة البيت =D

والدها : اعتقد >
كده انك بقتي كويسة يا حفصة
حفصة :خير يابابا في حاجة
والدها : ايوه >
حفصة :اتفضل يا بابا

والدها :انتي عارفة
شريف ابن عمك

حفصة بتفكر هففففففففف
هي الحكاية فيها شريف >

حفصة :ايوه يابابا
ماله ؟؟؟؟؟؟؟؟

والدها :اسمعي
انا وعمك
زي تقليد العيلة
اتفقنا
ان وحدة منك انتي واختك
لازم تتجوز شريف

حفصة :ابيييييييييه !!!!!
لا يابابا
انا مش هتجوزوا
وبعدين اصلا
انا لسه في الكلية
خلي سهيلة اختي
ع الاقل هما الي اتنين
في كلية وحدة ونفس السن كمان
انا مليش دعوة
انا طول عمري بعيدة عن العيلة
ادبس في جوازة

سمحني يا بابا
مقدرش
ده مش بيصلي حتي
لالالالالالا
مستحيل

والدها :
انا قولتلك الي عندي
وهعرض الكلام ع اختك
لكن صدقيني
لو الدنيا اتفقلت
مفيش حل غير انك تتجوزيه

ودخلت حفصة اوضتها وهي زعلانة
ومخنوقة اوووي

يارب انا نفسي في حد ملتزم :'(
يساعدني في الدعوة
مش حد يبعدني عنك
يارب خلصني من الحكاية دي :'(

واقعدت حفصة تصلي
وتدعي ربنا :'(

وحكيت لنجوي الصبح

نجوي :ايه ده !!!!!!
مش معقول ابدا !!!!!!
مينفعش اصلا تتجوزي كده

حفصة :معرفش يانجوي بقي
انا مخنوقة اووووووووووي :'(

سبيها ع ربنا
وان شاء الله خير

وروحت حفصة البيت
لقيت والدها في وشها

حفصة :بابا
والدها :ايوه ياهانم
بسببكم
طلعتوا شكلي وحش قدام عمكو :/

اسمعي انتي واختك
انا اجلت الارتباط شويه
لكن شغل العيال ده
لو حصل تاني
هيكون لي تصرف وحش اوووي :/

ودخلت حفصة الاوضة وهي فرحانة اوي
وصلت
وحمدت ربنا

وعدت ايام كتيير
وحفصة ونجوي
بيعدوا مرحلة ورا مرحلة
وفي تقدم كبيييير
وخلصت امتحانات الكلية تاني سنة

وزي العادة
كانت حفصة الاولي
بس المرة دي
نجوي كانت الاولي مقررة كمان
وحصلت
تغيرات كتييير في حياتهم

وبعد فترة
والد حفصة :
انتي لازم تتجوزي ابن عمك
حفصة :يا بابا بس
والدها :مفيش بس
انا قولت كلمة

ودخلت حفصة اوضتها
وبتعيط :'(
ولقيت فونها بيرن
وفي رسالة
رد ع الفون الاول
عائشة بترن
ردت عليها :'(

عائشة :حفصة
انتي فاكرة

لما قولتلك عايزاكي
انا كنت عايزة اقولك ............

ياتري عايزة تقول اييييييه ؟؟؟؟؟؟؟ =D
والرسالة من مين وفيها ايييييييه ؟؟؟؟؟؟ =D
وحفصة هتتجوز ابن عمها فعلا ؟؟؟؟؟؟ =D


ونجوي
هتعمل اييييه في حياتها ؟؟؟؟؟؟؟؟
ومين هيكون زوجها المستقبلي ؟؟؟؟؟؟ =D

كل التساؤلات دي
واكتر شويه
هنجاوب عليها
بكره
ان شاء الله
في الحلقة الاخيرة

استنوووووووووونا =D
يارب تعجبكم
الحلقة
الحادي والعشرون

تغيرات
************
من قصة
(همتي في دعوتي )
------------------------

ورنت نجوي ع الجرس
فتح اخوها الصغير
=D
اخوها :ادخلي ع اوضتك بسرعة
عشان في ضيوف عندنا =D
نجوي :ضيوف مييييييين ؟؟؟؟؟ =D
اخوها :معرفش
نجوي :طيب اوعي اوعي
انا هدخل
اشوف ميييين ؟؟؟؟؟ =D

ودخلت نجوي
والمفجأة
لقيت مييييين ؟؟؟

فاكرين والدة الولد
الي كانت بتسأل رودينا
ع نجوي وحفصة
هي دي
وابنها طبعا

نجوي :انت ايه الي جابك هنا
مش كفايه الي عملتها فيه
عايز ايه تاني مني

والد نجوي :هدي يانجوي
انتي تعرفيه !!!!!!!

والدت الولد :
تعرفها !!!!!!!!!!

نجوي : اقولك يا طنط
انا البنت الساذحة :'(
الي صدقت ان ابنك بيحبها
واقعد يطلعلي بحجج :'(
كل ما اكلمه في الخطوبة :'(
بابا بيتعالج
اتخنقت في البيت
ظروفي متسمحش
وفي الاخر اتبهدلت من اهلي :'(
بسببه

وفي الاخر جاي بيتنا
جاي عايز اييه ؟؟؟؟
عايز ايه تاني يا هاني
بعد ما دمرت لي حياتي

هاني :مش معقول
انتي نجوي !!!!!!!!!!!!!!!
ازاي اتغيرتي كده
وازاي لبستي النقاب !!!!!

نجوي :زي ما انت
بقيت تدي محاضرات
والله اعلم بقي
داعية ولا ايه في قلبك

هاني :انتي بتقولي ايه !!!!
قصدك اننا بعمل كده
عشان الرياء
لا يا نجوي
انا اتغيرت زي ما انتي اتغيرتي

وكنت جاي النهارده
عشان اتقدم لك
من غير ما اعرفك
كل الي عرفته
انك بنت ملتزمة

نجوي :ايييييه !!!!
تتقدم لي

هاني :ايوه اتقدملك

انتي اتفجأتي اوي
اني هاني
وانا اتفجأت انك نجوي

عشان كده
محدش فينا يقدر يقرر دلوقتي
الاحسن
اننا نسيب فرصة
نفكر

يااااه
نجوي وهاني
يتوبوا لربنا
وفي وقت واحد
ويتاقبلوا صدفة
وكمان هاني عايز يتقدم لها
يعني حب حلال

وطبعا نجوي مسكتتش
راحت ع طول كلمت حفصة
وحفصة نزلت راحت لها جري
اصلها كانت منهارة من العياط

حفصة :ممكن اعرف
انتي بتعيط ليه دلوقتي ؟؟؟؟

نجوي :افتكرت :'(
كل العذاب الي شوفته بسببه
ومعاملتهم ليه
دلوقتي جاي وبيتقدم
وكمان ايه
عايز وحدة ملتزمة
علي ايه يعني !!!!!
هو مش فاكر كام بنت ضحك عليها :'(

حفصة :نجوي بطلي هبل
انتي مالك انتي
التزم ولا لا
هو ربنا ليكي لوحدك
زي ما ربنا هداكي هداه
وبعدين تعالي هنا
يعني هو انتي كمان
مش ليكي ذنب ولا ايه
لما كنتي بتكلميه من ورا اهلك
وسمحتي لقلبك يحبه
سمحيني يانجوي
الغلط مش منه لوحده

وبعدين المفروض
اننا قفلنا الصفحة دي من زمان
ولولا الي حصلك
مكناش عرفنا بعض
ولانجوي بقيت قريبة من ربنا
ودخلة اهي ع مرحلة جديدة
وهتكون داعية مشهورة
وسط البنات

بالله عليكي يانجوي
بلاش طيف الماضي
يرجعك مراحل كتير لورا

نجوي :خلاص يا حفصة
طيب انا هعمل اييه دلوقتي ؟؟؟؟

حفصة :بصي يا حببتي
هو كده محسمش موقفه
يعني بيراجع قراره
يعني مش اتقدملك
متشغليش نفسك خالص

نجوي :طيب واحمد هو كمان
حفصة:ياوه يا نجوي
انتي ع طول سابقة الواقع
استني نشوف
ايه هيحصل في الدنيا

نجوي :ماشي
وبعدين تعالي هنا
لما انتي دكتورة امراض نفسية كده
ماتقولي الكلام ده لنفسك =D

حفصة :قصدك ايه ؟؟؟؟
نجوي :قصدي كفاية كده
كفاية اقعدة بيت
انزلي كليتك
وشوفي الندوات والدروس =D

حفصة:مش قادرة يا نجوي
انتي متعرفيش
الشيخ ده كان بالنسبة لي ايه

نجوي :وهو انتي كده بتفديه !!!!!
الافادة لما تنزلي
تعلمي الناس الدين
وتعلميهم الي هو علمه لك
وحسناته تزيد =D

حفصة :خلاص يا نجوي
هنزل من بكره
ان شاء الله =D

نجوي :ايوه كده
هي ده حفصة =D

ورجعت حياة حفصة
بين الكلية والدروس والندوات
وبعدت عن اليأس

ولما نزلت حفصة
لقيت البنات كانوا خايفين اوي عليها
وبيحبوها اوووي <3
والبنات الي بتحضر دروسها كمان
كانوا بيسألوا عليها ديما <3

وفي يوم ******** =D
نزلت حفصة كليتها مع نجوي
وشافت حاجة غريبة اووووي

نجوي :الحقي الحقي
حفصة :ايييه ؟؟؟؟؟ =D
نجوي :مش ده اسلام ورامي !!!!!
حفصة :اها !!!!!
دول ملتحين =D

استغفر الله العظيم

ياووه :/
اسكتي بقي يانجوي
نجوي :انا عملت حاجة !!!!!!
حفصة :انتي اصلا
عمرك ما هتخليكي في حالك
وانتي مالك بيهم :/

نجوي : يعني انا غلطانة
حفصة :اه طبعا
نجوي :ولما هو اه
بتبصي ليه :/

حفصة :حب اصتصلاع
نجوي :والله
اسمه الاستصلاع يا جهلة =D
حفصة : لا والله
لا واضح الثقافة ما شاء الله
طب يالا امشي قدامي =D

نجوي :هنروح فيين ؟؟؟؟؟
حفصة : هروح اشوف منال
كانت عايزاني

نجوي :طب يالا =D

وراحت حفصة ونجوي
يقابلوا منال

حفصة :ازيك يا منال
منال : الحمد لله =D

حفصة :ايه خير
كنتي عايزاني في حاجة

منال :ها
لالالا =D
كنت عايزة اطمن عليكم
عن اذنكم عشان ندي محاضرة =D

حفصة :مع السلامة

نجوي :ايييه ده !!!!!
حفصة :مش عارفة
ع فكرة منال عايزة تقول حاجة
ومترددة اوووي
نجوي :حاجة اييييييييه ؟؟؟؟؟
حفصة :مش عارفة

خلاص بقي
كل حاجة في وقتها
نجوي :اقعدي انتي قولي كده
لحد ما عمرنا يخلص
ومش عارفين حاجة =D

حفصة :تعبيني
يعني نعمل ايه يعني !!!!!!!

نجوي :مش تعملي حاجة

وخلص الكلام بين نجوي وحصة
وروحوا
ودخلت حفصة البيت =D

والدها : اعتقد >
كده انك بقتي كويسة يا حفصة
حفصة :خير يابابا في حاجة
والدها : ايوه >
حفصة :اتفضل يا بابا

والدها :انتي عارفة
شريف ابن عمك

حفصة بتفكر هففففففففف
هي الحكاية فيها شريف >

حفصة :ايوه يابابا
ماله ؟؟؟؟؟؟؟؟

والدها :اسمعي
انا وعمك
زي تقليد العيلة
اتفقنا
ان وحدة منك انتي واختك
لازم تتجوز شريف

حفصة :ابيييييييييه !!!!!
لا يابابا
انا مش هتجوزوا
وبعدين اصلا
انا لسه في الكلية
خلي سهيلة اختي
ع الاقل هما الي اتنين
في كلية وحدة ونفس السن كمان
انا مليش دعوة
انا طول عمري بعيدة عن العيلة
ادبس في جوازة

سمحني يا بابا
مقدرش
ده مش بيصلي حتي
لالالالالالا
مستحيل

والدها :
انا قولتلك الي عندي
وهعرض الكلام ع اختك
لكن صدقيني
لو الدنيا اتفقلت
مفيش حل غير انك تتجوزيه

ودخلت حفصة اوضتها وهي زعلانة
ومخنوقة اوووي

يارب انا نفسي في حد ملتزم :'(
يساعدني في الدعوة
مش حد يبعدني عنك
يارب خلصني من الحكاية دي :'(

واقعدت حفصة تصلي
وتدعي ربنا :'(

وحكيت لنجوي الصبح

نجوي :ايه ده !!!!!!
مش معقول ابدا !!!!!!
مينفعش اصلا تتجوزي كده

حفصة :معرفش يانجوي بقي
انا مخنوقة اووووووووووي :'(

سبيها ع ربنا
وان شاء الله خير

وروحت حفصة البيت
لقيت والدها في وشها

حفصة :بابا
والدها :ايوه ياهانم
بسببكم
طلعتوا شكلي وحش قدام عمكو :/

اسمعي انتي واختك
انا اجلت الارتباط شويه
لكن شغل العيال ده
لو حصل تاني
هيكون لي تصرف وحش اوووي :/

ودخلت حفصة الاوضة وهي فرحانة اوي
وصلت
وحمدت ربنا

وعدت ايام كتيير
وحفصة ونجوي
بيعدوا مرحلة ورا مرحلة
وفي تقدم كبيييير
وخلصت امتحانات الكلية تاني سنة

وزي العادة
كانت حفصة الاولي
بس المرة دي
نجوي كانت الاولي مقررة كمان
وحصلت
تغيرات كتييير في حياتهم

وبعد فترة
والد حفصة :
انتي لازم تتجوزي ابن عمك
حفصة :يا بابا بس
والدها :مفيش بس
انا قولت كلمة

ودخلت حفصة اوضتها
وبتعيط :'(
ولقيت فونها بيرن
وفي رسالة
رد ع الفون الاول
عائشة بترن
ردت عليها :'(

عائشة :حفصة
انتي فاكرة

لما قولتلك عايزاكي
انا كنت عايزة اقولك ............

ياتري عايزة تقول اييييييه ؟؟؟؟؟؟؟ =D
والرسالة من مين وفيها ايييييييه ؟؟؟؟؟؟ =D
وحفصة هتتجوز ابن عمها فعلا ؟؟؟؟؟؟ =D


ونجوي
هتعمل اييييه في حياتها ؟؟؟؟؟؟؟؟
ومين هيكون زوجها المستقبلي ؟؟؟؟؟؟ =D

كل التساؤلات دي
واكتر شويه
هنجاوب عليها
بكره
ان شاء الله
في الحلقة الاخيرة

استنوووووووووونا =D
أعجبني · · منذ 2
__________________
 

العلامات المرجعية

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع
ابحث في الموضوع:

البحث المتقدم
انواع عرض الموضوع

ضوابط المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا يمكنك اضافة مرفقات
لا يمكنك تعديل مشاركاتك

BB code متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع


جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 06:10 AM.