|
أرشيف المنتدى هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل |
|
أدوات الموضوع | ابحث في الموضوع | انواع عرض الموضوع |
#46
|
|||
|
|||
![]()
اغرب من الخيال
مشهد داخلي خارجي من الفصل امتحان سيره نبويه 2ع طالب يبدو عليه الحيره الشديده بيقولي سؤال صعب جدا محيرني يا استاذ خير يا حبيبي قالي صح ولا غلط كان الرسول يلقب بالصادق الامين سمعت الجمله عادتها تاني عليه وانا بقوله الرسول كان صادق وامين صح ولا غلط يرد الولد ويقول صعبه مش في المنهج وعجبي |
#47
|
||||
|
||||
![]() اقتباس:
هههه وعجبى فعلا النماذج دى ملت البلد منهم لله بس احنا بقى عندنا العن ![]() شرفت يابراهيم بمرورك العطر
__________________
ان صمتي لا يعني جهلي بما يدور حولي |
#48
|
||||
|
||||
![]() مبروك القسم الجديد يا لوجين
عقبال كدا لما نبارك لك على الاشراف
__________________
يارب ارفع عنَّا وعن مصر الفتن ما ظهر منها وما بطن واحفظ بلاد المسلمين من كل شر وسوء يا أرحم الراحمين
|
#49
|
||||
|
||||
![]() اقتباس:
الله يبارك فيك يابو بطة
وعقبال كدا اما نفرح بعيالك ربنا يباركلك فيهم ويفرحنا بيهم معاك
__________________
ان صمتي لا يعني جهلي بما يدور حولي |
#50
|
||||
|
||||
![]() السلام عليكم
اختكم ريهمسة دفعة 2006 علوم وتربيه اول شغلي 2007 كان عمري 21 سنه كل مااروح مدرسه محدش مصدق اني معلمه حتي وانا راحا في المواصلات يفتكروني في ثانوي او كليه وده لاني صغنونه كده المهم كل مااروح مدرسة يفتكروني تربيه عملي هههه والله حتي اقعد بالاشهر في المدرسة لان كنا بننتقل علطول من المدارس تيجي اي معلمه تقولي انتي في سنه كام ههههه ده حتي كل تلاميذ المدرسه كانوا مصاحبني وزي ما تكون انا صاحبتهم .......... عندنا بقي موجهه رئيس القسم الله لا ........ كل يوميين تنقلنا من المدارس في اول سنه شغل روحت 3 مدارس كل ما اتعود عالعيال تشلني ونقولها ايه السبب تقول انتوا اجر لسد العجز و اللي مش عاجبكوا اقعدوا في بدلكوا بدل 1لواحد 1000 والحمد لله هم كانوا شهرين اجر واتعقدت وبعد كده خدت المعلم المساعد لدرجة كان ليا زميلة حامل و وبتتعب من المواصلات وتروحلها وتتحايل عليها علشان توديها بلدها ترد الموجهه وتقول لو ليكي نصيب فيه هايعيش وللاسف الجنين مات انا اسفه يالوجين بس لما باكتب مش باعرف اقف قلبت المواجع كفايه كده طولت عليكم
__________________
يارب يسر كل عسير فان كل عسير عليك يسير الحمد لله الحمد لله الحمدلله الحمد لله الحمد لله الحمد لله |
#51
|
|||
|
|||
![]() اقتباس:
في مرة كنت رايح الجامعة فسواق التاكسي لقيته بيقول انت سايب مدرستك ليه يا حبيبي ورايح الجامعة انت شكلك ابن ناس سيبك من العيال دي وانتبه لدراستك وبكره تكبر وتروح الجامعة |
#52
|
|||
|
|||
![]()
اما بقي عن موقف حصلي
بصي ياستي احنا مدرستنا بتبدأ الطابور الساعة تمانية إلا ربع والحصة الأولي الساعة 8 اليوم دا ماكنش عندي الحصة الأولي فرايح براحتي محضرتش الطابور وصلت المدرسة الساعة 8 وخمسة ![]() لاقيت واحد واقف ع البوابة وبيقولي إيه اللي أخرك يا أستاذ قلتله انت مالك(في سري طبعا ![]() ![]() ولاقيته قالي اسمك إيه وكتبه في ورقة (البيه طلع متابعة من الإدارة ![]() ![]() قلتله بس الساعة 8 وخمسه قالي دي علي ساعتك انت يا استاذ اللي مظبطها علشان تيجي براحتك قلتله حضرتك بص في ساعتك انت بلاش ساعتي انا راح مطلع موبايله لقي الساعة 8 و4 دقايق (كان منظره وحش بصراحة)واتلخم وقالي ادخل يا استاذ يلا المهم دخلت تتخيلو لقيت مين جوه لقيت مدير الإدارة بنفسه ![]() انا بقي اول ما شفته فرحت ( سامعك ياللي بتقول اهبل دا ولا إيه ![]() اقولك يا ابو لسان طويل مدير الإدارة يبقي زميل ابويا ![]() ![]() ![]() ![]() اول ما شافني اخدني بالحضن وازيك وعامل إيه طبعا مافتش عليا في ساعتها القي نظرة علي الأخ بتاع الساعة 8 و ربع لاقيته واقف في نص هدومه كنت عاوز اطلعله لساني ![]() ![]() ![]() ![]() وكنت السبب بعد ربنا طبعا إن كل المتأخرين في اليوم دا ما يتشطبش عليهم |
#53
|
||||
|
||||
![]() اقتباس:
المهم شاب عالمحطة بيحب يستظرف شخطت ف واحد وقولتله العب بعيد ياشاطر دانا بادرس لاطول منك انت فاكرنى عيلة وجاى تتسلى حل عنى انا مش بتاعت الكلام ده وطبعا الواد مشى وهو مستغرب قالى مع انك شغلك صغير دانا فى تانية معهد وافتكرتك اصغر ههههه والغريبة انى انا اصلا بادرس لسنة تالتة ابتدائى ومش باحب ادخل احتياطى للصف السادس
__________________
ان صمتي لا يعني جهلي بما يدور حولي |
#54
|
||||
|
||||
![]() اقتباس:
اتحطيت فى نفس الموقف رحت الساعة 8وخمسة ولقيت المدير بيقولى ساعتك كام يابلة وجايا متاخرة ليه عن المعاد بصيتله بساخافه وقولتله مش معاك دفتر التاخرات هات امضى فيه واسجل تاخيرى والا بلاش اعملها عارضه فى الدفتر بتاعك طبعا كل اللى فى المدرسة استغرب ازاى تكلم المدير كدة والمصيبة انه كان لسه مديهم موشح ومبهدلهم فضل يزعق ويقول ياسلام الابلة بتقولى دفتر تاخرات والا احسب عارضه ده طبعا بعد ماقالى ادخلى يابلة واما وصلت لاخر الحوش فضل يزعق جيت امشى راح الوكيل شارولى ارجعى والمدرسين قالىلى استنى وهو هايهدى المهم شافنى هاتحرك وامشى قال لواحد من المدرسين والله لاتروح وتجيب الدفتر من فوق انا لازم اشطب على كل اللى هايدخل متاخر كرامة للابلة لوجين (وطبعا ده مش اسمى الحقيقى) المهم ماعملش حاجة واليوم عدى
__________________
ان صمتي لا يعني جهلي بما يدور حولي |
#55
|
|||
|
|||
![]()
كانت مرة مراقب فى اللجنة على الصف الثانى الاعدادى
وحاضر موجة ودخل اللجنة وكان زميلى فى اخر الفصل وموجة مش واخد بالة من زميلى فيقول لية فين المراقبين هنا وهو انتم فى حصة انتم فى امتحان ردت علية قالت انا مدرس وليس طلاب قعد يضحك وبيقول لية كانت فاكرك طالب علشان ان جسمى صغير بس كان مواقف صعب |
#56
|
||||
|
||||
![]() اقتباس:
عندك حق استاذ حسن فى ناس بتتعرض لمواقف محرجة بس المهم الواحد مايفقدش الثقة فى نفسة شرفت الموضوع بمرورك العطر
__________________
ان صمتي لا يعني جهلي بما يدور حولي |
#57
|
|||
|
|||
![]()
ومرة كانت فى ماموية ورحت تانى يوم المعهد
شيخ المعهد بيقول عملت لية قالت مفيش قال لية هو انت بتروح المنطقة مش بتعمل حاجة ردت علية قالت لية بعد كدة روح انت خلاص علشان من الاخر هم عايزينك انت تروح تخلاص الورق فضل يزعق قالت لية ارحمنا شوية قال لية ان هشطب عليك النهادرة علشان جاى متاخر ردت قال لية شطب انا لية الايام كتيرة قال لية انت بتعرف ترد قالت لية هو انا خائف منك لية انت ليكى عندى اية غير قلم جات بدرى هضمى جات متاخر همشى ورحت جاى ماشى الوكيل قال ساكت بس ياستاذ حسن روح بس المكتب التانى وجاة معى الوكيل فقالت لية هو بيعمل معاياة كدة علشان فى مدرسات قعدة هو سمع الكلامة رح مزعق تانى وقال لية لزم تمشى من المعهد نهائيا قالت لية احسن بس قالت لية انا بكرة قبل لم اجى المعهد هروح لوكيل المنطقة وهعمل مذكرة فيك قال روح وهنشوف مين هياخد جزاءة رح الوكيل قال اسكت بقة ياستاذ حسن قالت لة حاضر ومشى الوكيل وشيخ وبعد نصف ساعة لقيت الشيخ جاى ويقول لية كدة ياستاذ حسن تعمل معاياة كدة هو انا عملت معك اية وهو كان خائف علشان لم عرف ان وكيل الوزارة فية صلة قرابة لية قالت لية لزم تتاسف لية زى امام المدرسات التى كانت عندك فى المكتب ورح متاسف |
#58
|
|||
|
|||
![]() اقتباس:
الحمدالله وعلى فكرة انا كانت مش بخاف من اى حد انا فى مرة كانت فى اللجنة وكانت فى اللجنة طالب بلطجية والطالب منهم بيتكلام مع زملية قال ليهم مفيش كلام مع اى حد فى اللجنة لقيت المدرس زميلى بيقول لية ساكت دول بلطجية قالت لية ان مش بخاف من حد والطالب مش عايز بيطل كلام رحت سحب منة ورقة الاجابة فقال لية هتجيب الورقة قالت لية لم تبطل كلام قال لية حاضر ومفيش دقيقة واحدة ورح متكلام قالت لية مفيش ورقة بيرد علية انت هتجيب الورقة قالت والله لم انت وخد الورقة قال لية بس مش تحلف قالت لية لو جاة شيخ الازهر نفسة مش هتاخد الورقة قاليت زمليى بيقول لية اعطيها الورقة وخلاص قالت عايز الورقة هعمل علية بقلام الاحمر رح ومليى ساكت وبعد كدة الوقت انتهى قالت لية تعالى امضر انصراف قال لية مش هضمى جبت ريس الكنترول قالت لية البية مش عايز يمضى قال براحتة هنعمل حضور وانصراف جديد وهمل لية ورقة غياب رح الطالب مضى انصراف زميلى قال لية انت هتعمل نفسك مشاكل كدة قالت لية ان مش بخاف من اى حد غير الله وعدت الحمدالله على خير |
#59
|
|||
|
|||
![]() اقتباس:
كنت واقف في أخر الطرقة والمشرف في أولها وعمال ينادي ويزعق انتي يا بني ياللي هناك ادخل علي فصلك يلا وانا طبعا عامل نفسي مش واخد بالي وقال إيه الكلام مش ليه( انا الوحيد اللي كنت واقف في الطرقة) طبعا جه عليا جري وهو متغاظ ![]() |
#60
|
|||
|
|||
![]() اقتباس:
لا بصراحة المدير عندنا راجل زووووووووووق جدا وبيحبني جدا (ربنا يخليهولي يا رب ويكتر من أمثاله) راجل بيراعي الظروف وعارف إني بركب مواصلات وكدا مرة الطريق كان زحمة اتصلت عليه قلتله هتأخر أصل الطريق زحمة جدا تخيلو رد عليا قاللي إيه قالي انت عارف يا عم إسلام القلم الاحمر مبيجيش ناحيتك |
العلامات المرجعية |
|
|