اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الجامعات المصرية > كليات المجموعة الرياضية > كليه الحاسبات والمعلومات

كليه الحاسبات والمعلومات كليات الحاسبات ونظم المعلومات

Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
قديم 16-09-2011, 11:31 AM
badnamef4 badnamef4 غير متواجد حالياً
طالب بالمرحلة الثانوية

badnamef4 is on a distinguished road
افتراضي رجاء دخول جميع طلبة حاسبات كل الجامعات للأهمية

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
أولاً الموضوع ده مش عشان أقول مين أحسن من مين ولا عشان أغيظ حد لكن عشان نتنافس في الخير و ندي لبعض أفكار ممكن نعملها
فأنا هنا هقول شوية حاجات عاملها طلبة حاسبات القاهرة
عاملين حاجة اسمها new stage و ده عبارة عن نشاط من 6 أيام للطلبة اللي رايحة أولى عشان تعرفهم بالكلية و بالمشاكل اللي هتواجهنا و إزاي نحلها و بخبرات اللي قبلنا و إزاي نتعامل مع الدكاترة و المعيدين و إيه نظام الدرجات و عشان يعرفونا على بعض و يخلوا فيه جو أخوية ما بيننا و عاملين شوية لعب كده في الأيام دي و دورات بلاي ستيشن و احتمال يعملوا دورات بينج بونج كمان - أيوة احنا عندنا ترابيزة بينج مع العلم إننا عندنا مشكلة كبيرة جداً في المكان-
و عاملين حاجة اسمها fci city - محتاجة وحد واخد دكتوراه طبعاً في ترجمتها D: - مدينة كلية الحاسبات. و دي عبارة عن مكان كان عبارة عن صحراء هما جابوا طوب و بنشات و شمسيات و نجيلة صناعية و نت وايرلس يغطي كل المكان ده و كولدير و فيشات كهرباء طبعاً عشان احنا طلبة حاسبات. يعني من الآخر شافوا إيه كل اللي طالب حاسبات ممكن يحتاجه و عملوه و كل ده على حد علمي من جيبهم الشخصي و مبادرتهم الشخصية و معرفش لو الكلية مساعدة في الكلام ده ولا لأ
الدكاترة طبعاً فيهم الكويس و فيهم اللي كويس بس مش أوي - عشان ماروحش في داهية- بهزر طبعاً. بجد أغلبية الدكاترة اللي شفناهم لحد دلوقتي ناس متفاهمة و متعاونة و شعارهم: " احنا هنا عشان نقدم لكم خدمة تعليمية" و المعيدين أنا ماقابلتش غير معيد واحد لكن عامة بجد إنسان رائع
طلبة حاسبات القاهرة عندنا عاملين فيديوهات كده زي أفلام عشان يعرفونا بالقسم و أهميته في الحياة العملية
و لحد دلوقتي رفعوا بتاع قسم ds و قسم is بس و الباقي المفروض في الطريق إن شاء الله

طب أنا بقول الكلام ده ليه؟ عشان أغيظكم؟ عشان أقول إننا أحسن؟ عشان ناقص حسد مثلاً؟؟
لا أبداً الموضوع كله إني نفسي أشوف ده في كل كليات حاسبات و مش ده و بس أنا نفسي أشوفها في كل الكليات بجد. و الطلبة دول ماستنوش الإدارة و لا الدكاترة يعملوا لهم الجوارات دي هما بادروا و عملوها بنفسهم و بجد لو حد فيكم سامعني ربنا يبارك لكم
فيلا يا طلبة الكليات التانية قولوا لنا على الأفكار اللي انتو عاملينها في كلياتكم عشان نعمل زيكم و أحسن منكم و نتنافس كلنا في الخير يا رب إن شاء الله
ملحوظة : أنا ممكن أبقى بخست الإدارة و الدكاترة و المعيدين حقهم في الموضوع ده أنا عارف بس أنا قصدي أبعت رسالة إنك مش محتاج تستنى حد عشان تقوم و تتحرك و تحول الأحلام و الأقوال لأفعال
و آخر حاجة: قولوا ما شاء الله لا قوة إلا بالله!! ههههههه
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

العلامات المرجعية