اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الجامعات المصرية > الكليات الأدبية والتربوية > كلية السياحة والفنادق

كلية السياحة والفنادق كليات السياحة والفنادة للجامعات المصرية

قديم 20-07-2013, 04:18 PM
nona abd elgany nona abd elgany غير متواجد حالياً
عضو جديد

nona abd elgany is on a distinguished road
افتراضي مجموعى يجيبها ولا لا بلييييييييييز ساعدونى

السلام عليكم
عاملين ايه جميعا يارب تكونو بخير

انا قلقانه جدا ومش عارفه مجموعى دة يدخلنى سياحه وفنادق لان لحد علمى ان مجموعها السنه اللى فاتت فى التنسيق كان فى الستنيات

انا جايبه 69 ونص ومجموعى فى الانجلش 37.5 يعنى 75 %
وجايبه 46 فى الايطالى ومجموع اللغات كامل 83.5

وموضوع امتحان القدرات دة ايه انا مش فاهمه فيه حاجه وبيبقى امتى وفين وكدة

عارفه انى طولت عليكم انا اسفه وربنا يباركلكم تردو عليا ضروررررى

قديم 20-07-2013, 04:33 PM
عضو جديد

?????????????????????????????????????
قديم 21-07-2013, 05:40 AM
الصورة الرمزية treka_100
treka_100 treka_100 غير متواجد حالياً
عضو خبير

treka_100 is on a distinguished road

هي السنة اللي فاتت كانت وصلت ل60% لو ما زادتش يبقى هتدخليها ان شاء الله
موضوع امتحان القدرات المفروض انك تسحبي استمارة من مكتب التنسيق وتروحي الكلية يحددولك ميعاد تمتحني فيها ولما تنجحي فيه بيأهلك انك تحطي الكلية ضمن اختياراتك في التنسيق
قديم 21-07-2013, 11:36 AM
عضو جديد

طيب يعنى دلوقتى انا اروح جامعه حلوان مثلا واسحب الاستمارة دى كل دة قبل التنسيق ما يظهر ؟
يعنى مثلا بكرة
وبعدين انا سمعت ان باب الامتحانات دة اتقفل

وفى واحدة قالتلى ان الامتحان دة بيكون بعد التنسيق لو انا مجموعى جابها وكدة بيحددولى معاد الانترفيو وبتقولى دة اللى حصل معاها يعنى هى متخرجه منها
ف انا مش فاهمه حاجه
معلش انا عارفه انى طولت عليك وبأسألتى وكدة
قديم 21-07-2013, 01:35 PM
اللاعيب2008 اللاعيب2008 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

اللاعيب2008 is on a distinguished road

يا نونا سيبك من العضو تريكه ده عشان مش عارف حاجه في البطيخ .. القدرات اخر يوم ليها كان امبارح يعني يوم 20 .. + متقلقيش من مجموعك .. لو كنتي عملتي الاختبارات .. مجموع الe والمجموع الكلي يدخلوكي انشاء الله .. ادعيلي انا برضو عملت اختبارات بس في لقصر .. بس عايز اليكس وشكلي كده هلبس في لقصر للاسف .. ربنا يوفقك ويوفق الجميع
قديم 21-07-2013, 07:36 PM
ايمان هارون ايمان هارون غير متواجد حالياً
عضو قدوة

ايمان هارون is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nona abd elgany مشاهدة المشاركة
طيب يعنى دلوقتى انا اروح جامعه حلوان مثلا واسحب الاستمارة دى كل دة قبل التنسيق ما يظهر ؟
يعنى مثلا بكرة

وفى واحدة قالتلى ان الامتحان دة بيكون بعد التنسيق لو انا مجموعى جابها وكدة بيحددولى معاد الانترفيو وبتقولى دة اللى حصل معاها يعنى هى متخرجه منها
ف انا مش فاهمه حاجه
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اللاعيب2008 مشاهدة المشاركة
يا نونا سيبك من العضو تريكه ده عشان مش عارف حاجه في البطيخ .. القدرات اخر يوم ليها كان امبارح يعني يوم 20 .. + متقلقيش من مجموعك .. لو كنتي عملتي الاختبارات .. مجموع الe والمجموع الكلي يدخلوكي انشاء الله .. ادعيلي انا برضو عملت اختبارات بس في لقصر .. بس عايز اليكس وشكلي كده هلبس في لقصر للاسف .. ربنا يوفقك ويوفق الجميع
بالنسبة ليك انت بجد بتغلط ف محمود ودا ملوش لازمة وكلام نقلا عن ادارة الكلية وعن تجربة سنتين القدرات بتفتح وتتقفل كتير لحد اول اسبوع ف الدراسة بس دا ميمنعش انها تروح تعملها بسرعه وع فكرة سهل تخوش اليكس ف حالة واحد بس لو انت عاوز قسم ارشاد سياحى والقسم دا مش موجود ف الاقصر عشان اعرفك ان احنا بنفهم بقا ويا انا يا انت اى استفسار انا ف خدمتك يا لاعيب انت زى اخويا بس حوار القدرات بيتفتح كتيرررررر ومحمود دا لسة متخرج السة دى يعنى لو محتاج معلومات عن اى قسم ممكن تساله وهو يجاوبك

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة treka_100 مشاهدة المشاركة
هي السنة اللي فاتت كانت وصلت ل60% لو ما زادتش يبقى هتدخليها ان شاء الله
موضوع امتحان القدرات المفروض انك تسحبي استمارة من مكتب التنسيق وتروحي الكلية يحددولك ميعاد تمتحني فيها ولما تنجحي فيه بيأهلك انك تحطي الكلية ضمن اختياراتك في التنسيق
كلامك تمام يا تريكا زى مانت بتقول وبالنسبة للاستمارة تسحبيها من مكتب التنسيق بتاع جامعه القاهرة فكك من جامعه حلوان احنا الكلية برا الجامعه يعنى هتيجي الكلية الى عند المنيل وتعملى القدرات هناك بيس ياقمر اى استفسار انا ف خدمتك ومجموعك حلو بأذن الله واللغات تمام
اصل الكفن كان علم
وعن البطل بيحكى
قديم 21-07-2013, 07:39 PM
عضو قدوة

اقتباس:
يعنى مثلا بكرة

ف انا مش فاهمه حاجه
حبيبت قلبى القدرات ناو بقت قبل التنسيق موقع التنسيق مش بيختارك الا لم بتنجحى ف القدرات والكلام الى قالتهولك المتخرجة دا كان فعلا بيحصل بس ف دفعة 2009 كدا بيجيلها الكلية بعدين انترافيو انما من السنة الى قبل الى فاتت والقدرات بقت قبل التنسيق وموقع التنسيق مش بيختار الا الى ناجح ودا السبب ف نزول تنسيق الكلية كانت بتاخد من ال90%
اصل الكفن كان علم
وعن البطل بيحكى
قديم 22-07-2013, 01:40 AM
عضو مجتهد

يا أ ايمان انا اسف جدا ليكي ولاستاذ محمود بس بجد .. حضرتك كنتي فييييييين بقالك مده .. انا عارف ان حضرتك المشرفه .. وكمان انا ليا اكونت تاني اسمه البرنس الاسمر .. وسألتك كتير بس حضرتك مكنتيش بتدخلي خالص .. انا اسف يا أستاذه وسدقيني انا بس كنت خايف ان القدرات متفتحش تاني .. اسف مره تاني لتريكه .. .. يريت اليومين دول .. تهتمو شويه بالقسم عشان في ناس كتير .. محتاجه لخبرتكم .. وميرسي بجد ان حضرتك قكرتيني بموضوع ارشاد ده ... انا مش هينفع ادخل في لقصر خالص وعايز اليكس .. هل اقدر احول من اول سنه ..يريت بجد اعرف ازاي احول وايه الاجراءات قبل الدراسه ما تبدأ .. وبجد انا سعيد جدا بعودتك الي طولت يا أستاذتنا
قديم 22-07-2013, 03:10 AM
عضو قدوة

اقتباس:
يا أ ايمان انا اسف جدا ليكي ولاستاذ محمود بس بجد .. حضرتك كنتي فييييييين بقالك مده .. انا عارف ان حضرتك المشرفه .. وكمان انا ليا اكونت تاني اسمه البرنس الاسمر .. وسألتك كتير بس حضرتك مكنتيش بتدخلي خالص .. انا اسف يا أستاذه وسدقيني انا بس كنت خايف ان القدرات متفتحش تاني .. اسف مره تاني لتريكه .. .. يريت اليومين دول .. تهتمو شويه بالقسم عشان في ناس كتير .. محتاجه لخبرتكم .. وميرسي بجد ان حضرتك قكرتيني بموضوع ارشاد ده ... انا مش هينفع ادخل في لقصر خالص وعايز اليكس .. هل اقدر احول من اول سنه ..يريت بجد اعرف ازاي احول وايه الاجراءات قبل الدراسه ما تبدأ .. وبجد انا سعيد جدا بعودتك الي طولت يا أستاذتنا
بلاش اسف بس محمود اكبر منى ومنك وع فكرة هو متواصل اكتر منى الفترة بتاعت الدراسة انت عارف الكل بيبقا مشغول وانا اسفه ع التقصير بس محمود كان معاكم طول الوقت وانت ممكن تحول لارشاد اليكس بس دا كخدعة يعنى بس هعمل كدا من مكتب التنسيق هتحول قبل الدراسة بهدف انك عاوز قسم تانى ومش موجود ف الاقصر والتخصص بيبقا ف سنة تانية ف الاسكندرية يعنى مش هتبقا مجبر تكمل ارشاد براحتك ممكن تختار القسم الى يناسبك وترتاح فيه انت اول سنة هتدرس من كل الاقسام والى تحس نفسك فيه اختارة السنة الى بعده ياقمر واكيد احنا معاكم ومعلش ع التقصير ف التاخير ف الرد بس انا كنت مستنيا نتيجتى والحمدلله بقا هقعدلكم هنا ال 24 ساعه
اصل الكفن كان علم
وعن البطل بيحكى
قديم 22-07-2013, 03:17 AM
عضو قدوة

اقتباس:
وع فكرة نسيت اقولك انا مش استاذة انا ايمان بس انا اكبر منك بسنتين بسواحنا اخوات
اصل الكفن كان علم
وعن البطل بيحكى
قديم 22-07-2013, 08:55 AM
عضو مجتهد

سدقيني حضرتك .. في غايه الاخلاق حتي لو سنك صغير تستاهلي تبقي استاذه وانتي اختنا كلنا .. وبالظبط كده فعلا انا كنت هقولك اني هعمل كده كخدعه .. بس اتنقل الاول وبعد كده ابقي اختار الي عايزه ... والف مليون مبروك علي النجاح لحضرتك .. ومعلش هطلب منك طلب معلش بترجي انك تقبلي .. بسبب ان المنتدي ..مش هعرف اتواصل عليه زي الفيس ممكن نتواصل احسن علي الفيس .. عشان مسببش اي احراج ان حضرتك تكتبي ايميلك , دي الصفحه بتاعتي اسهل من البحث
https://www.facebook.com/george.a.samy
دا مجرد بس عشان نتواصل اسرع بدل ما بنستي الردود علي المنتدي وكده يعني .. ارجو عدم احراجك .. وشكرا للمره المليون .. وانا اسف للمستر محمود .. معلش مكنش قصدي
قديم 22-07-2013, 02:19 PM
عضو جديد

يعنى انا اعمل ايه دوقتى بقى هههههههههههههههههههه
يعنى كدة اتقفلت الاختبارات وانا اعمل ايه كدة بقى هعيط انا كدة والله ههههههههههه
ساعدونى بقى وقولولى اعمل ايه بالخطواااااات
قديم 22-07-2013, 02:22 PM
عضو جديد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ايمان هارون مشاهدة المشاركة
حبيبت قلبى القدرات ناو بقت قبل التنسيق موقع التنسيق مش بيختارك الا لم بتنجحى ف القدرات والكلام الى قالتهولك المتخرجة دا كان فعلا بيحصل بس ف دفعة 2009 كدا بيجيلها الكلية بعدين انترافيو انما من السنة الى قبل الى فاتت والقدرات بقت قبل التنسيق وموقع التنسيق مش بيختار الا الى ناجح ودا السبب ف نزول تنسيق الكلية كانت بتاخد من ال90%

طيب انا دلوقتى لو روحت بكرة هينفع ؟؟؟؟؟؟؟؟
واعمل ايه بالظبط ولا اروح فين علشان مش فاهمه حاجه خالص
قديم 22-07-2013, 04:00 PM
عضو مجتهد

يا نونا بصي يا ستي .. الي فمهته .. من أ.ايمان ان القدرات امتدت يومين كمان يعني كان انهارده فيه اختبارات .. انتي ليه مروحتيش انهارده .. وكمان هيا قالت ممكن تفتح تاني لغايه الدراسه يعني انت في خلال اليومين دول روحي الكليه وأسألي هتفتح امته تاني .. انتي شوفي انتي تبع محافظه ايه ورحي الاقرب ليكي .. بس بسرعه جدا .. عشان قبل ما تكتبي الرغبات لازم تكوني ناجحه في الاختبار .. وبناء عليه الرغبات بتتيح ليكي سياحه .. انما غير كده مش هينفع تكتبي سياحه .. واي استفسارات بخصوص نظلم الاختبار ايه انا كتبت البدج بتاعتي فوق .. لو عايزه اي حاجه تاني .. ويارب يوفق الجميع
قديم 23-07-2013, 02:34 AM
عضو قدوة

[QUOTE=nona abd elgany;5396736]يعنى انا اعمل ايه دوقتى بقى هههههههههههههههههههه
يعنى كدة اتقفلت الاختبارات وانا اعمل ايه كدة بقى هعيط انا كدة والله ههههههههههه
ساعدونى بقى وقولولى اعمل ايه بالخطواااااات [/QUOTE]

اقتباس:
طيب انا دلوقتى لو روحت بكرة هينفع ؟؟؟؟؟؟؟؟
واعمل ايه بالظبط ولا اروح فين علشان مش فاهمه حاجه خالص
انط ف البحر انا ولة انط يعنى انتى عاوزة اية يابنت الله بنات اخر زمن
متخنقوناش بقا بنات زى العسل صحيح هفففففففف
بصى يااختى بقا القدرات هتفتح تانى وتالت ورابع ماشى انتى طبقا لو من كايرو يبقا هتروحى مكتب التنسيق بتاع القاهرة تسحبى الاستمارة وهناك هيقولك ميعاد الانترافيو والاساله بتاعت الانترافيو انا كاتبه ف موضوع هنا ومبتتغيريش الاسالة هى هى ماشى وتعالى كمان يومين وقولى هعيط بقا عشان انتحرلك
اصل الكفن كان علم
وعن البطل بيحكى

العلامات المرجعية