اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الجامعات المصرية > كليات المجموعة الرياضية > كليات الهندسة

قديم 31-07-2014, 02:41 PM
Ma7moud95 Ma7moud95 غير متواجد حالياً
عضو جديد

Ma7moud95 is on a distinguished road
افتراضي عايز تفاصيل عن هندسة المطرية جامعة حلوان

كنت عايز أسأل عن هندسة المطرية هيا جاتلي فى التنسيق وانا من الفيوم هيا تستاهل أتغرب علشانها ولا ايه الدراسة فيها كويسة والدكاترة وكدا ولا أحول احسن وايه نظام تنسيق مدني الداخلي فيها بيبقى اعلى قسم ولا أقل علشان ناوى عليه

قديم 01-08-2014, 03:57 AM
الصورة الرمزية a7med_ali
a7med_ali a7med_ali غير متواجد حالياً
عضو جديد

a7med_ali is on a distinguished road

المطرية الأولى ف قسم ميكانيكا باور ف مصر ..

وفيها قسم سيارات الوحيد تقريباً ع مستوى الكليات الحكومية ..

فى كلام مابيعلمش وفى سكوت بيعلم ..

أزاى مبقاش على حاجة ..
مجيش على حد أتندم ..

قديم 01-08-2014, 08:40 AM
the king11 the king11 غير متواجد حالياً
عضو نشيط

the king11 is on a distinguished road

انا شخصيا كنت زعلان جدا لما جاتلى فى التنسيق بس بعد ما اعدادى خلصت مش ناوى احول الحمد لله الكلية نفسها كويسة جدا و الدكاترة و المعيدين كلهم كويسين جدا و متعاونين لأقصى درجة و بيقدروا لو فية ضغط عليكوا الى ممكن يضايقك شوية انك مغترب و المدينة فى حلوان فتضرب مشوار لذيذ بس بعد كدة لو كملت فيها هتحول من اول التخصص المدينة بتاعت الكلية و بالنسبة لمدنى اعلى قسم او لأ دة على حسب الأقبال فى دفعتك هيبقى ازاى بس للأسف بيبقى اعلى قسم ديما لأن الأغلبية بيدخلوة هربا من ميكانيكا لأنها صعبة شويتين كدة بس متقلقش اعلى قسم بياخد من جيد 65% و انت لو تابعت حتى بس الى اتقال فى المحاضرات و السكاشن و ذاكرت كويس قبل الأمتحان سهل اوى اوى تجيب امتياز و ترتب على الدفعة كمان و الكلية مشهور جدا بقسم باور طبعا هيا الأولى فى المجال دة لأن التخصص من اول سنة ثم سيارات و فية سيارات عين شمس بس عندنا بيدخلوا مسابقات فورميلا و بياخدوا ترتيب فى مسابقات كتير ما شاء الله ثم مدنى و عمارة و اسف انى طولت عليك لو تحب تعرف اى حاجة تانى ربنا يقدرنى تحياتى
قديم 03-08-2014, 10:55 AM
Ma7moud95 Ma7moud95 غير متواجد حالياً
عضو جديد

Ma7moud95 is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة the king11 مشاهدة المشاركة
انا شخصيا كنت زعلان جدا لما جاتلى فى التنسيق بس بعد ما اعدادى خلصت مش ناوى احول الحمد لله الكلية نفسها كويسة جدا و الدكاترة و المعيدين كلهم كويسين جدا و متعاونين لأقصى درجة و بيقدروا لو فية ضغط عليكوا الى ممكن يضايقك شوية انك مغترب و المدينة فى حلوان فتضرب مشوار لذيذ بس بعد كدة لو كملت فيها هتحول من اول التخصص المدينة بتاعت الكلية و بالنسبة لمدنى اعلى قسم او لأ دة على حسب الأقبال فى دفعتك هيبقى ازاى بس للأسف بيبقى اعلى قسم ديما لأن الأغلبية بيدخلوة هربا من ميكانيكا لأنها صعبة شويتين كدة بس متقلقش اعلى قسم بياخد من جيد 65% و انت لو تابعت حتى بس الى اتقال فى المحاضرات و السكاشن و ذاكرت كويس قبل الأمتحان سهل اوى اوى تجيب امتياز و ترتب على الدفعة كمان و الكلية مشهور جدا بقسم باور طبعا هيا الأولى فى المجال دة لأن التخصص من اول سنة ثم سيارات و فية سيارات عين شمس بس عندنا بيدخلوا مسابقات فورميلا و بياخدوا ترتيب فى مسابقات كتير ما شاء الله ثم مدنى و عمارة و اسف انى طولت عليك لو تحب تعرف اى حاجة تانى ربنا يقدرنى تحياتى
شكرا ليك على المعلومات دي انا كنت سمعت من واحد صاحبي ساكن مدينة فى حلوان نفسها ان حصلت مشكلة قبل كدا وبتوع اعدادي سكنوا معاهم وكانو بيتسحلوا بس رجعوا تاني حضرتك متأكد من ان المدينة لاعدادي اول سنة كلها فى حلوان ؟ وهما ليه عاملين النظام دا ما كله يبقى فى المدينة بتاعت الكلية نفسها d:
قديم 08-08-2014, 06:19 PM
the king11 the king11 غير متواجد حالياً
عضو نشيط

the king11 is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ma7moud95 مشاهدة المشاركة
شكرا ليك على المعلومات دي انا كنت سمعت من واحد صاحبي ساكن مدينة فى حلوان نفسها ان حصلت مشكلة قبل كدا وبتوع اعدادي سكنوا معاهم وكانو بيتسحلوا بس رجعوا تاني حضرتك متأكد من ان المدينة لاعدادي اول سنة كلها فى حلوان ؟ وهما ليه عاملين النظام دا ما كله يبقى فى المدينة بتاعت الكلية نفسها d:
و الله مش انا الى حاطط النظام انا اعرف ناس مغتربين و كلهم اكدولى حوار اعدادى فى حلوان ممكن يكونوا غيروا النظام و الله اعلم على العموم هتفهم الدنيا اكتر لما تبدأ الدراسة ان شاء الله و لو حابب تستفر اى حاجة تخص المواد و الدكاترة اتفضل

العلامات المرجعية